וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אירופה: מניות השבבים וציוד התקשורת מושכות את השווקים לעליות בעקבות הנאסד"ק

דפנה מאור

14.8.2001 / 11:34

מניות UBS ואליאנץ עולות למרות שדיווחו על ירידה ברווחיהן בשל הפסדים מהשקעות

המסחר בבורסות אירופה נפתח בסימן עליות במניות השבבים וציוד התקשורת, לאחר שאתמול הוציא גולדמן סאקס דו"ח חיובי על מניות השבבים. נוקיה, אלקטל ו-ST מובילות את עליות השערים. בלונדון עולה FTSE ב-1%; פרנקפורט עולה ב-1.5%.

גולדמן סאקס דחף אמש את מניות המוליכים למחצה בוול סטריט לעליות, לאחר שפירסם דו"ח לפיו הוא מעלה את המלצתו למגזר כולו, ומצרף כמה מניות, ביניהן אינטל, לרשימת המניות המומלצות שלו.

מניות השבבים באירופה רושמות, בהתאם לכך, עליות שערים: ST, יצרנית השבבים הגדולה ביבשת, עולה ב-2.6%; אינפיניון עולה ב-2.3%; מניית ARM הבריטית עולה ב-2.5%.

אל העליות הצטרפו גם מניות ציוד התקשורת: נוקיה עולה ב-4.4%; אלקטל עולה ב-2.9%; אריקסון עולה ב-4.7%.

דויטשה טלקום הצליחה להתאושש מירידות קשות שרשמה בשבוע החולף, עם עלייה של 4.1%, לאחר שגולדמן סאקס הוסיף אותה לרשימת המניות המומלצות שלו.

אליאנץ, חברת הביטוח השנייה בגודלה באירופה, עולה ב-2.4% לאחר שדיווחה היום על ירידה של 7.8% ברווחי הרבעון השני בשל נפילה בהכנסות מהשקעות. הרווח הנקי ירד ל-1.26 מיליארד דולר. התוצאות נפלו מתחזיות האנליסטים, שצפו רווח של 1.33 מיליארד דולר, אך אליאנץ חזרה על יעדיה לצמיחה של 13% ברווח השנתי, לא כולל תוצאותיו של דרזדנר בנק, אותו רכשה השנה, ולא שינתה את תחזיותיה.

UBS, הבנק הגדול בשווייץ, עולה ב-5% לאחר שהודיע כי רווחיו ברבעון השני נפלו ב-33% מסיבות דומות לאלו של אליאנץ. הבנק דיווח על רווח של 820 מיליון דולר, לאחר שנאלץ לחתוך את ערכן של השקעות בחברות פרטיות.

ובחזית המקרו-כלכלית: בצרפת ירד מדד המחירים לצרכן לראשונה מזה שישה חודשים, בשיעור של 0.2%. נתון זה מצטרף לשורה של סימני האטה באינפלציה באירופה, שעשויים להביא את הבנק המרכזי להורדת ריבית בגוש היורו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully