וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

באפט צופה גידול שיא בשווי הנקי של ברקשייר

עפרה שלו

10.12.2006 / 7:18

החודש דיווחה ברקשייר כי רווחיה ברבעון השלישי צמחו בכ-400% ל-2.77 מיליארד דולר

יו"ר ברקשייר הת'אוויי, וורן באפט, צופה כי חברת האחזקות שהוא עומד בראשה תגדיל השנה את השווי הנקי שלה בסכום שיא של 14 מיליארד דולר.

באפט אמר כי הגידול בשווי הנקי עשוי להיות הגדול ביותר בקרב החברות האמריקאיות. הסיבה העיקרית לגידול היא הרווחיות של חטיבות ביטוח המשנה של ברקשייר, המבטחות את חברות הביטוח עצמן נגד סיכון. התחזית לא תתממש אם יתרחש בשבועות הקרובים אסון שיפגע ברווחי 2006 של חטיבות ביטוח המשנה. השנה היו חברות ביטוח המשנה רווחיות מאוד משום שפוליסות הביטוח התייקרו בעקבות ההוריקנים בשנה שעברה, בעוד מזג האוויר השנה היה נוח.

בתחילת החודש דיווחה ברקשייר כי רווחיה ברבעון השלישי צמחו בכ-400% ל-2.77 מיליארד דולר. באפט ציין כי הגידול העצום בשווי הנקי של החברה נובע גם ממדיניותיה לא לשלם דיווידנדים. במקום זאת מתכוון באפט לנצל את הגידול במזומן כדי לרכוש חברות נוספות עם צמיחה יציבה בטווח הארוך. בשנה שעברה רכשה ברקשייר 80% מחברת התעשייה הישראלית ישקר לפי שווי של 5 מיליארד דולר.

רכישת ישקר - לצד שתי רכישות נוספות של ברקשייר, פורסט ריוור וביזנס-ווייר - אחראית לחלק ניכר מהגידול בהכנסות וברווחים בתחום הייצור והשירותים שאינם קשורים לקמעונות, בנייה או תעופה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully