וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בורסה: מדד הנדל"ן ירד ב-1% בשל החלטת פסגות

שרון שפורר

10.12.2006 / 17:25

המעו"ף חתם ללא שינוי רחוק בכ-7% מרף 1,000 הנקודות. פז התממשה ב-1.3%. המניות של פישמן קפצו בעקבות מצגת שערך לקראת ההנפקה ברוסיה

הבורסה לניירות ערך בתל אביב חתמה את יום המסחר הראשון בשבוע כמעט ללא שינוי כשהמעו"ף נסוג קלות מהשיא שקבע ביום חמישי בגובה 935 נקודות וניצב על 934.4 נקודות - עדיין רחוק מרחק של כ-7% מרף 1,000 הנקודות.

ירידות מעט חדות יותר נרשמו במדדי תל אביב 100 (0.2%) והתל טק 15 (0.5%) כמו גם במניות השורה השנייה, שם ירד תל אביב 75 ב-0.7%. מנגד בלטו מניות השורה השלישית עם עלייה של 0.3% במדד היתר 30 אחרי עלייה של כ-26% מתחילת השנה.

מחזורי המסחר הסתכמו היום בכ-800 מיליון שקל - נמוכים כמדי יום ראשון בשל היעדרם של המשקיעים הזרים. בחודשים האחרונים מאפיין את הבורסה בתל אביב מחזור ער שחוצה מדי יום את רף ה-1 מיליארד שקל.

השבוע שעבר הסתיים בתל אביב בקול תרועה, כשזינוקים במניות הנדל"ן, התאוששות במניות הבנקים, המשך המגמה החיובית בשוקי המניות בעולם והנפקת הענק של פז של בינו צדיק חברו יחד ודחפו את המדדים לשיאים. היום התהפכה המגמה בשני הענפים שנסחרים בירידות חדות - בעיקר בענף הנדל"ן.


בוול סטריט נחתם המסחר בסוף השבוע עם עלייה שבועית של כ-1% בנאסד"ק. נתוני תעסוקה חזקים מהצפוי הם שאחראים על הסנטימנט החיובי בשוק המניות - סנטימנט שגבר גם על ירידה חדה מהצפוי באמון הצרכנים בארה"ב. דבריו של שר האוצר האמריקאי על השיבותו של דולר חזק העצימו גם הם את הסנטימנט בשוק והביאו לעליות תשואה בשוק הסולידי - מגמה שעשויה לאפיין את המסחר גם בשוק המקומי.

הדואליות של המעו"ף פתחו את המסחר במגמה מעורבת של פערי ארביטראז' וחתמו במגמה מעורבת: טבע ירדה בסיום ב-0.7% במחזור של כ-42 מיליון שקל - השני בהיקפו אחרי פז. בליל שישי עלתה טבע ב-0.2% למרות הורדת המלצה על ידי הבנק השני בגודלו בדנמרק ל"מכור". בג'ייסק בנק סבורים שחוסר ודאות משמעותי אופף את סיכויי הצמיחה של טבע בטווח הארוך. בירידה בולטת נסחרה גם נייס (1%) ואילו מנגד, פרטנר עלתה ב-0.7% וכור הוסיפה כ-0.25%.

וריפון האמריקאית, שהשלימה בתחילת נובמבר את רכישת מתחרתה הישראלית ליפמן תמורת 793 מיליון דולר, חשפה בסוף השבוע שעבר תוצאות כספיות טובות מהצפוי לרבעון הרביעי של שנת הכספים 2006, אותו סיימה ב-31 באוקטובר. בדו"חות לא נכללו הביצועים של ליפמן, אשר תחל להשפיע על תוצאות וריפון ברבעון הנוכחי, שיסתיים בסוף ינואר 2007. וריפון שעלתה בעקבות זאת בכ-5% ביום שישי, עלתה בתל אביב בכ-5.9% במחזור ער מהרגיל של כ-11.5 מיליון שקל.

מניות הנדל"ן סבלו היום מסנטימנט שלילי על רקע פרסום ב-TheMarker על יציאת פסגות אופק בניהולו של רועי ורמוס ממניות הענף. ורמוס סבור, כי "אמנם ההתאוששות הריאלית בנדל"ן למגורים עדיין בתחילתה", אך טוען גם כי "מניות הנדל"ן רצו מהר מדי". יציאת פסגות אופק עשויה לאותת גם על יציאה אפשרית של גופים מוסדיים אחרים מהענף אחרי עלייה פנומנלית של קרוב ל-80% מתחילת השנה ולהשפיע היום על המסחר במניות אלו.

מדד תל אביב נדל"ן 15 ירד בסיום ב-0.9% כש-12 מבין מניותיו רשמו ירידות שערים. היחידות שחתמו בעליות שערים הן כלכלית ירושלים ומבני תעשייה של אליעזר פישמן שעלו ב-1.4% וב-1.6%, בהתאמה. הראשונה שבהן אף ריכזה מחזור של כ-24 מיליון שקל - השביעי בהיקפו באחד העם. ברקע, פישמן ערך היום מצגת למשקיעים שנגעה גם בהנפקה הצפויה של הנכסים שלו ברוסיה. אפריקה ישראל גם היא עלתה וב-2% במחזור של 35 מיליון שקל - השלישי בהיקפו אחרי פז נפט וטבע.

ג'י.טי.סי בלטה בירידה של 2.7%, אחרי שמתחילת השנה היא מובילה את רשימת התשואות עם עלייה של 173%. גזית גלוב חתמה בירידה של 1.8%.

את המחזור הגבוה ביותר ריכזה גם היום חברת פז נפט של צדיק בינו שזהו לה היום השני למסחר בתל אביב. פז התממשה בכ-1.3% אחרי שעלתה בכ-5% ביום חמישי החולף וריכזה מחזור של כ-51 מיליון שקל - הגבוה בבורסה; פז חן החברה שבשליטת בובליל-חכשורי המשיכה לרכז עניין גם היום עם מחזור של 3.4 מיליון שקל מול מחזור ממוצע של כ-23 אלף שקל בלבד מתחילת השנה כשהיא צונחת בכ-12%. ברקע, פורסם ב-TheMarker, כי בעלי השליטה בחברה ניצלו את הבלבול במניה ומכרו מניות בהיקף של כ-1.8 מיליון שקל ונראה כי המחזור הגדול היום נובע מרצון של משקיעים "להיפטר" מהחבילה שרכשו בטעות.

גם הבנקים שפתחו היום בעליות שערים נכנעו למגמה הכללית וסיימו בירידות כשהמדד נסוג ב-0.3% וכמוהו גם מניות שני הבנקים הגדולים - הפועלים ולאומי.

תזוזות בולטות נוספות בבורסה לני"ע כללו היום את הכשרת היישוב שעלתה ב-13.4% במחזור ער מהרגיל עבורה של כ-2.6 מיליון שקל ואת קסם נדל"ן עם ירידה של 1.1% במחזור של כ-12.5 מיליון שקל - בין עשרת הגדולים היום באחד העם. סולבר עלתה בכ-6.5% לאחר שקיבוץ חצור בעל השליטה בחברה הסכים לשפר את הצעתו למחזיקי האג"ח בכדי להשלים את ההסכם לרכישת החברה על ידי קרן פייט ומבטח שמיר.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully