וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הנציבות האירופית תחקור את מכירת BMG מיוזיק פאבלישינג ליוניברסל מיוזיק

הדר תדמור

10.12.2006 / 9:49

לנציבות האירופית ספקות לגבי חוקיות העסקה מבחינת חוקי התחרותיות של האיחוד האירופי



הנציבות האירופית החלה בחקירת העסקה בין חברות התקליטים יוניברסל מיוזיק ו-BMG מיוזיק פאבלישינג.



לנציבות האירופית ספקות לגבי חוקיות העסקה מבחינת חוקי התחרותיות של האיחוד האירופי, והחשש הוא שאם תרכוש יוניברסל מיוזיק את BMG עלול הדבר לפגוע בתחרותיות בשוק המוסיקה האירופאי. הנציבות תיתן את החלטתה הסופית ב-27 באפריל.



יוניברסל מיוזיק, בבעלותה של ענקית המדיה הצרפתית ויוונדי, ו-BMG, חטיבת רישוי המוסיקה של חברת ברטלסמן הגרמנית, הן מפיצות המוסיקה השלישית והרביעית בעולם בהתאמה. אם ייתקיים מיזוג בין השתיים, תוקם חברת ההפצה הגדולה בעולם, אשר תדיח את המובילה - חברת EMI הבריטית.



בספטמבר האחרון פורסם כי יוניברסל מיוזיק גרופ תרכוש את BMG מיוזיק פבלישינגבכ-1.63 מיליארד יורו (2.1 מיליארד דולר). ויוונדי גברה על שש מתחרות שהגישו גם הן הצעות רכש ל-BMG, בהן ענקית המדיה ויאקום, וחברת וורנר מיוזיק, הנמצאת בשליטת אדגר ברונפמן הבן.



יוניברסל מיוזיק היא כבר כיום חברת התקליטים הגדולה בעולם, אך חטיבת רישוי המוסיקה שלה היתה קטנה בהרבה מזו של המתחרות וורנר מיוזיק ו-EMI גרופ. אנליסטים מעריכים כי רכישת BMG תחזק מאוד את כוחה של יוניברסל, ותאפשר לה להכתיב תנאים בכל הקשור לרישוי מוסיקה לסרטים, תוכניות טלוויזיה ופרסומות.



חברות רישוי של מוסיקה מחזיקות בזכויות למנגינות ולמילים של שירים, ומרוויחות כסף ממכירת רשיונות לשימוש בשירים לחברות התקליטים המוכרות את התקליטורים ואת קובצי המוסיקה להורדה, וגם למפיקי סרטים וטלוויזיה, יצרניות רינגטונים ומשחקי וידיאו - כל חברה שמשתמשת במוסיקה לליווי מוצריה.



עסקי הרישוי של המוסיקה יכולים להיות רווחיים ויציבים, בעיקר אם החברה מחזיקה בקטלוג של אלפי או מיליוני שירים. לפני הרכישה, יוניברסל מיוזיק ייצגה בין השאר את U2, פרינס, אלטון ג'ון ו-50 סנט. לאחר רכישת חטיבת BMG יעברו לשליטתה אמנים כגון קולדפליי, כריסטינה אגילרה ורובי וויליאמס.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully