וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בינו עונה לתשובה: "המחיר ששילמנו על בז"ן בהחלט סביר"

נתן שבע

10.12.2006 / 12:03

צדיק בינו "ייקח זמן עד שהסינרגיה בין בית הזקוק לפז תבשיל". לדבריו: "הופתענו מהביקושים הערים שהיו בהנפקת החברה"

"המחיר הוא בהחלט סביר על מה ששילמנו על בז"ן. הרי ההצעה של תשובה היתה בסך הכל נמוכה בכמה עשרות מיליוני שקלים מההצעה שלי", אומר צדיק בינו בעל השליטה בפז ל-TheMarker בתגובה לדברי יצחק תשובה שאמר בשבוע שעבר כי בז"ן אשדוד נרכשה במחיר גבוה במיליארד שקל מעל מחירה הסביר. תשובה אמר את הדברים בכנס של רשות ההגבלים.

יצא לך שם של אדם שקונה בזול? תראה איך קפצה מניית הבינלאומי מאז שרכשת את הבנק לפני מספר שנים?

"איזה שטויות, איזה שטויות. המחירים היו אז בזול אז קנינו בזול. היום המחירים הם לא זולים - תנאי השוק השתנו. בסך הכל, המחירים במכרז של תשובה ודודי ויסמן בשלב האחרון של המכרז היו קרובים לאלה שאנחנו הצענו. הסינרגיה בין בז"ן לפעילות של פז היא מצוינת אבל ייקח זמן עד שהסינרגיה הזו תבשיל. הכי חשוב שהשוק יהיה סבלני. בית זקוק בדומה לכל שוק הקומודיטיס (הסחורות) תלוי בתנודותיות הרבה שמאפיינת את השוק", אומר בינו.

צדיק בינו, בעל השליטה בפז, ומודי בן ש"ך, מנכ"ל החברה, פתחו היום את המסחר בבורסה בתל אביב בטקס חגיגי בהשתתפות ראשי הבורסה היו"ר סם ברונפלד, והמנכ"ל אסתר לבנון.

הופתעת מהביקושים הגדולים להנפקה ומהזינוק במניה ביום הראשון למסחר?

"הופתענו מהביקושים. לא ידענו שכך יקרה. הזינוק במניה ביום המסחר הראשון הוא גם משהו טכני של מוכרים וקונים שהתאימו את האחזקות שלהם. בסך הכל, אין הרבה חברות שבעלי המניות שלה רכשו מניות ערב ההנפקה באותו המחיר אותו הציעו לציבור. בעלי המניות העיקריים בה הזרימו כ-500 מיליון שקל לחברה ערב הנפקתה - דבר שמראה את אמונם בחברה".

מודי בן ש"ך, מנכ"ל החברה, אמר כי "בית הזיקוק מהווה אתגר ניהולי מרתק. יש בו מרכיב תנודתי שלא תלוי רק בנו אלא במרכיבים המשתנים של מרווחי הזיקוק ומחירי הנפט בעולם. עסק זה הוא פחות יציב מתחנות הדלק שאנו מפעילים. יקח זמן שהסינרגיה בין עסקי הפעילות תניב תוצאות. זה לא דבר של מצב בכך. הפכנו את פז שפועלת 84 שנים כפרטית לחברה יציבה ומבוססת בישראל ונמשיך באותו מתווה".

פז השלימה בשבוע שעבר גיוס של 1.7 מיליארד שקל - מחציתו באג"ח והייתרה במניות. החבילה על ההנפקה, שכללה מניות ואופציות, ביום המסחר הראשון הניבה תשואה של 6%. חבילה זו נחלשת היום מעט, אך עדיין היא מניבה תשואה של 5.5% "על הנייר".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully