וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אנליסטים: בנק אוף אמריקה מתכוון לרכוש את בנק ברקליס ב-118 מיליארד דולר - מיזוג שייצור את הבנק הגדול בעולם

סוכנויות הידיעות

10.12.2006 / 12:03

הצעת רכש תוגש בזמן הקרוב,לפי הערכות בנק ההשקעות מריל לינץ'



בנק אוף אמריקה (סימול BAC), הבנק השני בגודלו בארה"ב, מתכנן להגיש הצעת רכש לבנק ברקליס הבריטי, הבנק השלישי בגודלו בבריטניה, במיזוג שייצור את הבנק הגדול בעולם. כך העריכו אנליסטים של בנק ההשקעות מריל לינץ' במכתב למשקיעים ביום שישי.



לדבריהם, הרכישה הגדולה הבאה שיבצע בנק אוף אמריקה תהיה של בנק ברקליס, והודעה על העסקה צפויה בזמן הקרוב. הצעת הרכש עבור ברקליס עשויה לשקף לבנק שווי של עד 118 מיליארד דולר - פרמיה של עד 30% על שוויו הנוכחי, העומד על 48 מיליארד ליש"ט (94 מיליארד דולר). שווי השוק של בנק אוף אמריקה עולה על 200 מיליארד דולר. ההערכות בדבר כוונת בנק אוף אמריקה לרכוש את ברקליס הקפיצו את מחזורי המסחר במניות ברקליס בבורסת לונדון, לרמה גבוהה פי שלושה מהרגיל.



ההערכות בדבר הצעת הרכש הצפויה באות במקביל לדיווחים על ענקית פיננסים אמריקאית אחרת המתכוונת לבצע רכישת במגזר הבנקאות הבריטי. העיתון "סאנדיי טיימס" דיווח היום כי סיטיגרופ (סימול C) נמצאת במשא ומתן לרכישת הבנק המקוון אג (Egg) תמורת יותר מ-950 מיליון ליש"ט (1.9 מיליארד דולר) מחברת הביטוח הבריטית פרודנשל (סימול PRU.L).



המגעים לרכישת אג על ידי סיטיגרופ, באים 10 חודשים בלבד לאחר שפרודנשל רכשה שליטה מלאה בבנק אג - מהלך שבעקבותיו הפך מחברה בורסאית לחברה פרטית. המשא ומתן בין סיטיגרופ לפרודנשל נקלע לקשיים, אמרו המקורות, אולם סיטיגרופ מעוניינת לחדש את המגעים, וכאמור מוכנה להציע עבור הבנק סכום של יותר מ-950 מיליון ליש"ט.



בתחילת השנה, כאשר פרודנשל רכשה את 21% ממניות אג שעדיין לא היו בבעלותה, שילמה חברת הביטוח 200 מיליון ליש"ט עבור המניות - מחיר המעניק לחברה שווי שוק של 973 מיליון ליש"ט (1.91 מיליארד דולר). אנליסטים העריכו כי מכירת הבנק תמורת סכום הנמוך ממחיר זה, עשויה להסב מבוכה לפרודנשל.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully