וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המרוויחים הגדולים בהנפקת פז: בובליל וחקשורי ניצלו את הבלבול בין פז חן ופז ומכרו מניות בהיקף של 1.8 מ' ש'

נתן שבע

10.12.2006 / 14:45

בעלי השליטה בקלאב הוטל הודיעו לבורסה על המימוש הגדול ביום חמישי בערב



המרוויחים הגדולים בהנפקת פז הם לא צדיק בינו או בעלי המניות האחרים בחברה. ביום חמישי התבלבלו משקיעים רבים בין מניית פז חן, שלד בורסאי שכמעט לא מרכז פעילות, למניית פז שהחלה להיסחר ביום חמישי וריכזה מחזורים של מאות מיליוני שקלים. את הסחירות המפתיעה שמקורה בטעות ניצלו משה בובליל וניסן חקשורי, בעלי השליטה בקלאב הוטל אילת השולטת בפז חן, למכירת מניות של 1.8 מיליון שקל - 10% מהחברה.



במהלך היום הודיעה קלאב הוטל כי נמכרו מניות בהיקף של עשרות אלפי שקלים, אם כי בשעה שבע וחצי לאחר שהמשקיעים כבר יצאו למנוחת סוף השבוע שיחררה החברה דו"ח המפרט במדויק את המכירות של קלאב הוטל. בדו"ח מצוין כי החברה מכרה מניות פז במחיר ממוצע הגבוה בכ-10% ממחירה היום. הרווח של קלאב הוטל הוא בעיקר ניצול הסחירות במניה שבדרך כלל נסחרת בממוצע באלפי שקלים ביום, אם בכלל.



מניית פז חן זינקה ב-80% במהלך יום המסחר ביום חמישי, וכשהחלו להופיע ידיעות על הטעות החלה המניה ליפול וסגרה את יום המסחר בירידה של כמעט 20%. היום כבר אחרוני הטועים ממשיכים למכור ומניית פז חן נופלת בכ-12% נוספים במחזור של כמיליון שקל. בסך הכל מאז השיא ביום חמישי ועד היום נפלה החברה בכ-40%. עוד פרט מעניין שעולה הוא כי בשבוע שעבר החלה המניה לטפס במחזורים דלילים וככל הנראה היו משקיעים טועים שחשבו כי פז כבר החלה להיסחר ורכשו מניות.



למי שנשארו לו עדיין מספר מניות של פז חן, הנה מספר פרטים על החברה שעלתה לכותרות רק ביום חמישי. פז חן היא כאמור חברה נטולת כל פעילות עסקית שהכנסותיה בסך כ-200 אלף שקל בתשעת החודשים הראשונים של השנה נבעו מהשקעות תיק הנוסטרו שלה בשוק ההון. בקופתה מצויים כ-12 מיליון שקל - כ-2 מיליון מתוכם במזומן והיתר בהשקעות לזמן קצר, והונה העצמי מסתכם בכ-13 מיליון שקל. לאחר הנפילה של היום נסחרת החברה לפי שווי של כ-17 מיליון שקל.



למשקיעים הקטנים אין כמעט אפשרות לבטל עסקות שמקורן בטעות. עסקות כאלה יכולות להתבטל בטווח קצר בהודעה לבורסה אם כי הן כרוכות בתשלום קנס גדול.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully