וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צבי זיו: "ייקור העמלות - מהלך עסקי"

איתמר סיידא

10.12.2006 / 14:49

בנושא ועדת בכר אמר יונס בועידת ישראל לעסקים: יכול להיות שהציבור בורח מהקרנות כי הוא לא סומך על חברות הביטוח

רובו של פאנל הבנקאות בועידת ישראל לעסקים עסק ברפורמת בכר וההשלכות על הציבור, הבנקים וחברות הביטוח. בחלק השני חברי הפאנל הקדישו מספר דקות לנושא ייקור העמלות.

מנכ"ל הפועלים, צבי זיו אמר בנושא כי "ההחלטה על ייקור העמלות, כמו העלאת מחירים בכל המשק, היא מהלך עסקי לכל דבר חבל שדווקא בנושא העמלות כולם חושבים שצריך רק להוריד אותם".

יו"ר לאומי, איתן רף הוסיף ואמר כי "אין תיאום בנושא בין הבנקים. העלנו עמלות כדי לפצות על העלויות הגבוהות שמוטלות עלינו כמו חוק להלבנת הון ועוד תקנות רגולטוריות". לדבריו לפוליטיקאים אסור להתערב בפעילות השוטפת של מערכת הבנקאות.

כאמור רובו של הפאנל הוקדש לרפורמת בכר. איתן רף, אמר בנושא כי "אם מסתכלים שנה אחורה. אף אחד מהיעדים של הרפורמה לא הושג. עדיין יש ריכוזיות בשוק. הגברת כהן מחדרה עדיין לא נהנית מפירות הרפורמה. הבנקים נערכים לשינויים, למרות שהם לא אוהבים אותם".

עוד אמר רף: "צריך לאפשר לנו לשחק בכלים שווים. אי אפשר שגוף אחד ישחק עם אופסייד ואחד בלי. קבעו שאנחנו הופכים למשווקים, אז תנו לשווק מוצרי ביטוח. כך נוכל להיות סופר-מרקט של מוצרים פיננסים".

מנכ"ל המזרחי טפחות, אלי יונס אמר בדיון כי "בכל נושא הריכוזיות בשוק ההון לא נעשה דבר. זה עבר מקבוצה אחת - הבנקים לקבוצה אחרת שהיא חברות הביטוח. עדיין יש שני מוסדות, שני בנקים גדולים שמחזיקים בנתח שוק גדול. רצו שהבנקים יהיו משווקים אבל מיד סירסו אותם וקבעו שלא יוכלו למכור את כל המוצרים. מי שיפגע הוא הצרכן שלא יקבל אפשרות לרכוש את כל המוצרים. הדרך לטפל בנושא ריכוזיות היא בחינת האפשרויות ליצירת איזון. אנחנו לא רוצים אפליה מתקנת אבל כלים שווים".

עימות בין אברמוביץ לבנקים

שוקי אברמוביץ' מנכ"ל כלל פיננסים התייחס לבריחת הכספים מקרנות הנאמנות, שנרכשו ברובן על ידי חברות הביטוח ואמר כי "הבנקים העבירו 15 מיליארד שקל מכספי הלקוחות שלהם למוצרים מובנים, מבלי שהציבור יידע למה או מה רמת הסיכון שהוא נכנס במוצרים אלה. לבי לבי על היועצים הבנקאיים" שצריכים לייעץ ללקוחות כאשר מאחור בראש הם מחשבים כמה רווחי הוא כל מוצר לבנק שלהם".

צבי זיו השיב בזעם: "מי שאומר שיש גידול בפקדונות של בנק הפועלים לא יודע לקרוא מאזן"

אברמוביץ: "אז איך אתה מסביר את הבריחה מהקרנות"?

יונס הטיח באברמוביץ': "יכול להיות שהציבור מוציא את כספו מהקרנות כי הוא לא סומך עליך שתנהל אותו"

המפקח על הביטוח במשרד האוצר, ידין ענתבי אמר בפאנל כי "לפני שהספקנו למצמץ לפחות 25 מיליארד שקלים עברו ידיים. בניגוד לעמדה שבה רצינו לתת לבנקים הקטנים יתרון בכניסה מוקדמת יותר לעניין היעוץ, הבנקים הגדולים הם הראשונים להיערך לכך. הבעיה של שוק ההון הוא חוסר סימטריה בין הבנק ללקוחות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully