וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרי דוראד: אגן כימיקלים חותמת על הסכם לאספקת גז טבעי עם EMG

שרון קדמי

10.12.2006 / 14:51

כך נודע ל-TheMarker; דוראד חתמה על כמות של כ-1.5 מיליארד מ"ק עבור צרכני גז נוספים במשק הישראלי



אגן כימיקלים, מקבוצת , מצטרפת לדוראד שחתמה בשבוע שעבר על הסכם לרכישת גז טבעי מספקית הגז הטבעי המצרית-ישראלית EMG, כך נודע ל-TheMarker. אגן כימיקלים שותפה להסכם בין דוראד לבין EMG שנחתם בשבוע שעבר בקהיר מאחר שהחברות אדלטק וזורלו השותפות בדוראד הן אלו שיקימו ויתפעלו את התחנה באשדוד. הסכם הגז שנחתם עם דוראד, כולל למעשה גם את כמות הגז שתצרוך תחנת כוח של מכתשים אגן.



עוד נודע, כי היקף החוזה הכולל עליו חתמה דוראד הוא כ-1.5 מיליארד מ"ק (1.5) במטרה לספקו לצרכנים נוספים, בהם מכתשים אגן, וככל הנראה גם חברת אחרות בהן סולבר המתכננת להקים תחנה של 100 מגה-וואט באשדוד גם כן וצרכנים נוספים.



לאחרונה, חתמה מכתשים אגן על הסכם עם חברת אשדוד אנרגיה הנמצאת בבעלות קבוצת השותפים בדוראד להקמת תחנת כוח בהספק של 50 מגה-וואט לצורך אספקת חשמל וקיטור לתהליכי הייצור במפעליה באשדוד וברמת חובב. תחנת הכוח שעלות הקמתה מוערכת ב-60 מיליון דולר, תפעל באמצעות טורבינת גז מתוצרת G.E בדומה לדוראד, והיא צפויה להתחיל לפעול בעוד כשנה וחצי. עבודות ההקמה יחלו בתחילת שנת 2007.



ההסכם של דוראד ומכתשים כולל למעשה אספקת כמיליארד מ"ק גז טבעי בשנה למשך 15 שנה. חלקו הארי של ההסכם, כ-800 מיליון מ"ק גז טבעי הן עבור דוראד, שתקים את התחנה הגדולה בישראל בעלת כושר ייצור של 800 מגה-וואט בעלות כוללת של 650 מיליון דולר. היתרה תשמש את מכתשים אגן. חברת מכתשים אגן הבטיחה תנאי רכישה זהים דוראד במסגרת ההסכם המשותף. החוזה מבוסס על נוסחת מחיר הנעה בין 3.8 ל-5 דולרים למיליון BTU (יחידה למדידת גז טבעי). הנוסחה משתנה בהתאם לתנודת מחירי הנפט, כמות צריכת הגז ושעות היום בו הוא נצרך.



בכך, הופכת אגן לחברה התעשייתית הראשונה בישראל שלה יש הסכם לאספקת גז טבעי מחברת הגז המצרית. אגן גם חתמה על הסכם הולכה עם חברת נתיבי גז טבעי לישראל בדבר הולכת הגז למפעל שבאשדוד. בחברה ציינו, כי היא תעבור לשימוש בגז טבעי באמצע 2007, עובדה אשר תשפר משמעותית את רמת הפליטות במתקניה ותתרום תרומה משמעותית לאיכות הסביבה באשדוד.



החתימה הכפולה, הן של מכתשים אגן והן של דוראד, מהווה למעשה את תחילת עידן התחרות במשק החשמל בישראל. על פי הערכות, שאר יצרני החשמל הפרטיים המתוכננים צפויים להאיץ תוך זמן קצר את המשא ומתן שלהם מול EMG המצרית-ישראלית.



מכתשים אגן מקבוצת שבשליטת , אינה החברה הראשונה המתכננת להקים תחנת כוח פרטית בחצר האחורית שלה. גם החברות נשר, , , , בית הזיקוק באשדוד ואחרות בוחנות את האפשרות להקים תחנות בגודל בינוני בשטח מפעלן כדי שאלה יספקו את תצרוכת החשמל והקיטור אותם הם צריכים.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully