וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפרה הטכנולוגית של וטריקס עושה כסף: תקבל 2 מיליון דולר מקרן בירד

גיא גרימלנד

10.12.2006 / 15:22

החברה המפתחת מערכת ניטור בזמן אמת של פרות תבצע פרויקט משותף עם חברת ציוד הרפתות דלאוואל



הסטארט אפ וטריקס קיבל את אישור הקרן הדו-לאומית בירד (BIRD) לביצוע פרויקט משותף עם חברת ציוד הרפתות הגדולה בעולם, דלאוואל (DeLaval), בהיקף של שני מיליון דולר. קרן בירד היא הקרן דו-לאומית, של ישראל וארה"ב, והיא מיועדת להשקעות בפרויקטים טכנולוגיים משותפים לשתי המדינות.



וטריקס מפתחת מערכת ניטור בזמן אמת של פרות. המערכת מבוססת על גלולה הממוקמת באופן קבוע בקיבת הפרה ומנטרת מדדים פיזיולוגיים שונים המעידים על מצבה הבריאותי והתזונתי של הפרה. מדדים אלו משודרים באופן אלחוטי למערכת תוכנה, המבצעת אבחון של מצב הפרה ומאפשרת התרעה מיידית לרפתן על מחלות ונתונים נוספים. המערכת מאפשרת גם מעקב אחר ההיסטוריה הרפואית של הפרה ברפת וזיהוי שלה למטרות פיקוח וטרינרי.



שיתוף הפעולה בין חברת דלאוואל לבין וטריקס החל בשנת 2005, כשנחתם הסכם בין דלאוואל שוודיה לסטארט אפ הישראלי. כעת ההסכם מתרחב גם לדלאוואל העולמית. במסגרתו - יורחב שיתוף הפעולה להמשך הפיתוח של הגלולה והיישומים המשמשים את מערכת האבחון המקושרת אליה.



וטריקס הוקמה בשנת 2004 על ידי אליאב טהר ושימשה כחברת חממה במיט"ג היי-טק וונצ'רס. עד כה גייס הסטארט אפ כמיליון דולר ממשקיעים פרטיים ומהמדען הראשי. המשקיעים העיקריים בחברה הם היזמים וקבוצת קפיטל פוינט, המחזיקה כ-46.5% מהחברה. וטריקס מונה שבעה עובדים ולה משרדים בת"א ורמת ישי.



פרויקט וטריקס-דלאוואל הוא אחד מ-14 פרויקטים שונים של שיתוף פעולה בין חברות אמריקניות וישראליות, להם אישרה השבוע קרן בירד מימון בסך כולל של כ-13 מיליון דולר. בין שאר הפרוייקטים שאישרה - פרויקט משותף בין טיידקס הישראלית ליבמ העולמית לפיתוח מערכת תלת מימדית לניווט רכב אוטומטי ללא נהג, פרויקט משותף לראדוור הישראלית עם אוואיה העולמית לפיתוח מערכת חיבור חכם בין מרכזיות של ארגונים, ופרויקטים נוספים.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully