וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בכיר באמ"ן: אסד מכין את צבאו לעימות צבאי עם ישראל ומקרב טילי נ"ט לגבול

גדעון אלון

10.12.2006 / 15:19

ראש חטיבת מחקר באמ"ן אמר בישיבת הממשלה כי נשיא סוריה לא מבטל עם זאת את האפשרות להסדר מדיני



מאת גדעון אלון ועמוס הראל



"נשיא סוריה בשאר אסד מכין את צבא סוריה לאפשרות של עימות צבאי עם ישראל, אולם מצד שני הוא לא מבטל את האפשרות להסדר מדיני עם ישראל", כך אמר היום (ראשון) ראש חטיבת מחקר באמ"ן, תא"ל יוסי ביידץ, בישיבת הממשלה. לדברי ביידץ, אסד הורה להגביר את ייצור הטילים ארוכי הטווח ולקרב טילי נ"ט לחזית עם ישראל ברמת הגולן. ראש חטיבת המחקר ציין כי בראייתו של אסד אין סתירה בין פעילותו במישור הצבאי לפעילות במישור המדיני.



לעומת דברים אלה, אמר הבוקר גורם צבאי בכיר כי אין כל מידע מודיעיני המצביע על כך שחיזבאללה או סוריה מתכננים לפתוח במלחמה בקיץ הקרוב. לדברי הגורם הבכיר, דיבורים על הכנות כאלה אינם אחראיים ואינם מבוססים.



ביידץ: אסד שואף לנצל את האפשרות לשיחות מדיניות



ביידץ אמר בישיבת הממשלה כי בשבועיים האחרונים מקיים אסד פעילות מדינית נרחבת, שכן לדעתו נפתחה כעת אפשרות בינלאומית לשיחות מדיניות, והוא שואף לנצל אותה.



ביידץ ציין כי באיראן קיימת דריכות לקראת החלטת מועצת הביטחון אם להטיל עיצומים על המדינה. ההחלטה אמורה להתקבל ב-25 בדצמבר. לדבריו, איראן ממשיכה לפעול בלבנון לחיזוק חיזבאללה ופועלת גם לטיפוח הארגונים הפלשתיניים - חמאס והג'יהאד האיסלמי.



בנושא הלבנוני אמר ביידץ כי החיזבאללה מתכנן להפיל את ממשלת סניורה על ידי קיום הפגנות המוניות, שביתת שבת בכיכרות ורק אם צעדים אלה לא יצלחו, בכוונתו לצאת למאבק אלים. הוא ציין גם כי יש סימנים המעידים על התגברות כוחות הג'יהאד העולמי בדרום לבנון, ובעיקר במחנות הפליטים. מטרת כוחות אלה, אמר היא לפגוע בכוח הרב לאומי.



באשר למצב ברצועת עזה אמר ביידץ כי מנגננוני הביטחון הפלשתיניים נפרסו ברצועה אבל לא ניכרת פעילות יעילה שלהם. מנגד, חמאס נכנס לפעילות במקומות שלא היה מעורב בהם בעבר, כמו למשל באזור בו היו החממות של יישובי גוש קטיף. לדברי ביידץ, אנשי חמאס מגבירים את האחיזה הפוליטית שלהם. באשר למצבו הפוליטי של אבו מאזן, אמר ביידץ כי הוא נמצא במבוי סתום. הוא איננו מצליח להגיע להבנות עם החמאס בדבר אפשרות כינונה של ממשלת אחדות.



גורם צבאי בכיר: צה"ל החל בתהליך מואץ של אימונים



הבוקר אמר גורם צבאי בכיר כי צה"ל מתכוון להגיע למוכנות טובה ככל האפשר בחזית הצפונית לקראת הקיץ הבא. לדבריו, צה"ל החל בתהליך מואץ של אימונים, במיוחד בפיקוד הצפון. מספר חטיבות מילואים ערכו אימונים באש בחודשיים האחרונים, ובחודשים הבאים יתקיימו תרגילים אוגדתיים ומטכ"ליים על תרחיש של התלקחות בצפון.



בצה"ל מוטרדים מ"המשך ההתחמשות של חיזבאללה באמצעות נשק המגיע מסוריה", אמר הגורם, אך לדבריו, נראה שהתחמשות זו אינה מגיעה להיקף מערך הרקטות שהיה בידי הארגון בימי המלחמה. בנוסף קיימת דאגה בצה"ל מהסכנה כי גורמים הקשורים בג'יהאד העולמי בלבנון ינסו ליצור פרובוקציות בעתיד.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully