וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גל מימושים ענק בוול סטריט

שירלי יום-טוב

10.12.2006 / 15:40

מנהלים בנס טכ' מימשו אופציות ברווח של 3.5 מ' דולר, סגן יו"ר צ'ק פוינט, מכר ב-2.2 מיליון דולר. ביל גייטס מכר ב-581 מ' ד'

איך יודעים ששוק ההון האמריקאי נמצא בשיא ושמחירי המניות נמצאות כנראה בשפיץ? התשובה היא, כמובן, מכירות בעלי עניין ונושאי משרה בחברות הנסחרות.

בשבועיים האחרונים דיווחו מנהלים בכירים בחברות ציבוריות הנסחרות בארה"ב על מכירות מאסיוויות של מניות. אלה כוללים בין היתר, את ביל גייטס ממיקרוסופט, לארי אליסון מאורקל ג'ון ציימברס מסיסקו, ובכירים בחברות ישראליות כמו נס טכנולוגיות וצ'ק פוינט.

נס – 7 מיליון אופציות נמצאות בחוץ


מניית נס טכנולוגיות (NSTC) נסחרת סביב מחיר שיא מאז הנפקתה לפני יותר משנתיים. זינוק של כ-55% מסוף יוני הביא את מניית חברת שירותי ה-IT למחיר של 15.9 דולר, המשקף לה שווי שוק של כ-590 מיליון דולר. נס הונפקה בספטמבר 2004 לפי מחיר של 12 דולר למניה, ונסחרה תקופה ארוכה מתחת למחיר זה. אבל, שיפור בתוצאות הכספיות של החברה לצד עליות חדות במדד היחס, נאסד"ק, הריץ את המניה קדימה, וכמה לא מפתיע - הביא עמו שורה ארוכה של דיווחים על מכירת מניות של שורת נושאי משרה בחברה.

לשורת המימושים בנס יש מכנה משותף - מדובר באותה סדרה של אופציות, הנושאות מחיר מימוש זהה - 8.47 דולרים למניה. מקורבים לחברה מסרו כי מדובר באופציות שניתנו לפני 7 שנים ושתוקפן עומד לפקוע. בדו"ח המורחב (10-K) של החברה ל-2005 צוין כי מדובר בסדרה של 2.9 מיליון אופציות שיפקעו באוקטובר 2007.

נתחיל מהראש בחברת נס - אהרון פוגל, יו"ר החברה, מימש באמצע נובמבר כ-83 אלף אופציות ברווח (לפני מס) של 625 אלף דולר. אמנם שער הדולר נמצא בשפל של כחמש שנים, אבל עדיין מדובר ב-2.6 מיליון שקל.

רביב צולר, מנכ"ל החברה, מימש במחצית נובמבר 150 אלף אופציות ברווח מוערך של כמיליון דולר, כ-4.2 מיליון שקל.

איציק אידלמן, סמנכ"ל הכספים, מימש לקראת סוף נובמבר 15 אלף אופציות, ברווח של 90 אלף דולר. ב-28 בנובמבר הגיש אידלמן בקשה נוספת, למימוש של כ-26.7 אלף מניות נוספות. עדיין לא דווח על מימושן לאופציות ומכירתן בשוק, אך אם מדובר באופציות הנושאות את אותו מחיר מימוש, ישלשל אידלמן לכיסו כ-155 אלף דולר (לפני מס).

טוביה פלדמן, סמנכ"ל התפעול של נס, מימש כ-85 אלף אופציות בשלושת השבועות האחרונים, בשני מועדים, וברווח כולל של 650 אלף דולר.

שחר אפעל, המחזיק בתואר נשיא חטיבת השירותים המנוהלים בישראל, מכר בסוף נובמבר 41 אלף מניות בשווי של 650 אלף דולר. מהדיווחים של אפעל לרשות לניירות ערך בארה"ב (SEC) אפשר להסיק כי הוא מבקש למכור מניות נוספות, מכיוון שסך כל המניות המועמדות למכירה מסתכם בכ-63 אלף מניות.

לנס טכנולוגיות, המעסיקה למעלה מ-7,000 עובדים, יש שדרה ניהולית רחבה, ובהתאם לכך, גם שורת הבקשות למכירת מניות. גם אורי בן ארי, סגן נשיא לנושאי שיווק, מימש לקראת סוף נובמבר כ-42.5 אלף אופציות ברווח מוערך של כ-300 אלף דולר. זינדרמן מיכאל, נשיא לנושאי מערכות וטלקום, מימש אופציות ברווח של 260 אלף דולר.

הדיווח האחרון של נס בנוגע לאופציות הנמצאות בידי מנהלים בחברה מגלה כי מספרן עומד על כמעט 7 מיליון וכי מחיר המימוש הממוצע שלהן עומד על 8.9 דולרים. מדובר באופציות שהונפקו בחלקן לפני שהחברה הפכה ציבורית, כך שהן נושאות מחירי מימוש המשקפים רווחים גדולים (כמו הסדרה שמומשה באחרונה). בהתחשב בעובדה שהמניה נסחרה תקופה ארוכה מתחת למחיר בהנפקה, נראה כי הרוב המוחלט של האופציות שבידי המנהלים, כבר נמצא בתוך הכסף ומשקף כבר עתה רווח על הנייר.

לארי אליסון מכר ב-128 מיליון דולר


את הריצה של מניות צ’ק פוינט בחודשים האחרונים היה קשה לפספס. ביולי האחרון נסחרה המניה במחיר של 16.5 דולר ומאז היא הספיקה לזנק בכ-30% למחיר של 21.7 דולר, המשקף לחברת פתרונות האבטחה ברשת שווי שוק של 5 מיליארד דולר.

בשבוע שעבר דיווח מריוס נכט, ממייסדי צ'ק פוינט בעבר וכיום סגן יו"ר החברה, על בקשת מכירה של 2.5 מיליון מניות בשווי של כ-55 מיליון דולר. לנכט הצטרף בסוף השבוע ג'רי אונגרמן, אף הוא סגן יו"ר החברה, גיל שויד, עם דיווח על בקשת מכירה של 100 אלף מניות, ככל הנראה תוצאה של מימוש אופציות. צ'ק פוינט נסחרת בנאסד"ק במחיר של 21.7 דולר למניה, כך שמדובר במניות בשווי של 2.2 מליון דולר. צ'ק פוינט אינה מפרטת בדו"חותיה כמה מניות ואופציות מחזיק אונגרמן, אך דווח כי בידיו פחות מ-1% ממניות החברה.

המימושים של מנהלים בחברות ישראליות מסתכמים בהון עתק, אבל הן בבחינת כסף קטן לעומת מה שקורה בתאגידי הענק בהיי-טק בעולם. על פי חברת הנתונים הפיננסיים, תומסון, ביל גייטס, מנכ"ל מיקרוסופט, מכר בנובמבר מניות ב-581 מיליון דולר. מניית מיקרוסופט עלתה השנה ב-13%. לארי אליסון, מנכ"ל חברת התוכנה, אורקל, מכר ב-128 מיליון דולר וג'ון צ'יימברס, מנכ"ל חברת ציוד התקשורת הגדולה בעולם, סיסקו, מכר מניות בשווי של כ-34 מיליון דולר. ומנהלים ביאהו וגוגל מכרו בכ-41 מיליון דולר. מניית גוגל עלתה השנה ב-17% ומניית יאהו דווקא צנחה ב-34%.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully