וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אלרון השלימה גיוס 52 מיליון דולר לגליל מדיקל לפי שווי של כ-100 מיליון דולר; גליל מפתחת טיפול לסרטן

טל לוי

10.12.2006 / 16:25

בכוונת גליל לפעול לפיתוח טיפול המיועד לתחום בריאות האשה; לחברה אישור מאת ה-FDA



מקבוצת מדווחת היום כי גליל מדיקל השלימה גיוס של 52 מיליון דולר, מהם 48 מיליון דולר ממשקיעים חדשים, בהובלת קרנות הון הסיכון האמריקאיות Thomas, McNerney & Partners ו-The Vertical Group, ובהשתתפות Investor Growth Capital. ארבעה מיליון דולר נוספים הגיעו מהמרת הלוואות מבעלי מניות קיימים למניות של גליל מדיקל. מתוך תמורת ההנפקה, המשקיעים החדשים רכשו מניות מבעלי מניות קיימים של גליל מדיקל, כולל מחברת הבת של אלרון, אר.די.סי, בסכום של כ-8 מיליון דולר.



כתוצאה מהשלמת סיבוב ההשקעה, אלרון תחזיק בגליל מדיקל 12% ואר.די.סי תחזיק כ-17%. השווי הנגזר לגליל עומד על יותר מ-100 מיליון דולר לאחר הכסף שהושקע בה, ובאלרון מעריכים כי מדובר בגיוס הפרטי הגבוה ביותר שבוצע בישראל בשנה האחרונה, ואשר יאפשר לגליל מדיקל להמשיך ולהרחיב את פעילותה גם בלי להידרש להנפקה ציבורית.



בנוסף, השלימה גליל מדיקל את מכירת אחזקתה באונקורה - 25% - לבעל המניות המחזיק ביתרת מניות אונקורה, GE Champion Services, ורכשה את פעילות אונקורה בתחום ה- Cryotherapy (טיפול באמצעות הקפאה).



אלרון מעריכה על בסיס ניתוח ראשוני, כי לפי כללי חשבונאות אמריקאים יירשם הפסד של 3-1 מיליון דולר. לפי כללי חשבונאות בישראל, תוצאות העסקה מסתכמות ברווח של 4-2 מיליון דולר, אך אין וודאות בכך שניתן יהיה להכיר ברווח כתוצאה מהעסקה.



גליל מדיקל מתמחה בתחום קריותרפיה (טיפול בהקפאה). החברה פיתחה טכנולוגיה המאפשרת טיפול בגידולים בגוף האדם, באמצעות החדרת מחטים דקות למרכז הגידול והקפאתו.



נשיא ומנכ"ל אלרון, דורון בירגר, מסביר כי מדובר בהליך המבוצע בהרדמה מקומית, במהלכו מוחדרות מחטים דקות ללב הגידול ומקפיאות אותו למוות, כך שהגוף פולט את הגידול המת באופן טבעי. מדובר בפעולה האורכת כשעה, ואשר ניתנת לביצוע גם בקליניקות פרטיות. "מדובר בטיפול שכבר עובד, ואשר רשם בשנה מכירות בהיקף של 20 מיליון דולר", אומר בירגר, ומדגיש כי החל מתחילת 2007 ייכנס הטיפול לסל הביטוח בארה"ב, וכי לחברה אישור מה-FDA האמריקאי.



נכון להיום מתאים ההליך לטיפול בסרטן הערמונית והכליות, אולם החברה שואפת להרחיב את הפעילות בתחום בריאות האשה ב-2 תחומים: הראשון, טיפול בגידולים לא ממאירים ברחם הידועים בשם מיומות ("שרירנים") והשני, טיפול בגושים בחזה. ייחוד הטיפול הוא האפשרות לטפל בגידול בלי לכרות חלק מהשד, ובכך לשמור על צורתו. עם זאת, חשוב לומר כי יש חשיבות גבוהה לגילוי הראשוני, שכן מדובר בהליך שמטרתו להקפיא גידול לפני שהתפשט.



גליל מתכוונת להשתמש בכסף על מנת לפתח את התחום גם מחוץ לארה"ב, ובעיקר על מנת לפתח את המוצר גם לתחום בריאות האשה.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully