וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יו"ר הרשות לני"ע: הענישה בארה"ב מוגזמת

איתמר סיידא

10.12.2006 / 22:21

משה טרי בוועידת ישראל לעסקים: "לא הגיוני שחברות כמו תנובה לא יהיו חברות ציבוריות"

"הענישה בארה"ב בכל מה שקשור לעברות על חוק ניירות ערך היא מוגזמת". כל אמר הערב יו"ר הרשות לניירות ערך, משה טרי בוועידת ישראל לעסקים. בהקשר לקובי אלכסנדר אמר טרי כי "אני לחלוטין לא מפחית מעוצמת העבירות שנעשו, ואני יכול להבין את האמריקנים. אירועים מהסוג הזה חייבים תגובה גבוהה ביותר, שמשדרת: 'ווי מין ביזנס'. אבל גם כיו"ר רשות וגם כיהודי, אני חושב שהענישה מוגזמת מדי".

יו"ר אייפקס, זהבית כהן-יוסף אמרה באותו הקשר כי "כשקרו ההתרחשויות עם קובי אלכסנדר, הייתי עוד בארה"ב. אמרו לי, שאם יתפסו אותי על משהו שקשור לדו"ח הכספי, בדרך ארצח מישהו, כדי שאקבל עונש נמוך יותר. לא בטוח שאם הוא היה נשאר בארה"ב ולא בורח, חייו היו כל כך קשים".

בפאנל שדיבר על ממשל תאגידי אמר טרי כי "החברות הפרטיות הגדולות, צריכות להיות במסגרת חוק ני"ע. לא הגיוני שחברות כמו תנובה לא יהיו חברות ציבוריות".

עו"ר פנחס רובין תקף את טרי על כך שהרשות לא משתמשת מספיק בכלים הרתעתיים בכל מה שקשור בחברות שעברו על חוקי ניירות הערך. טרי השיב כי "יש עברות שמצד אחד אתה רואה עבירה, מצד שני היא לא עולה כדי הצדקה לחקירה פלילית שצריך לנקוט בה ואתה שואל את עצמך מה צריך לעשות".

לדברי טרי "יש כאלה שיגידו שאנו רודפי פירסומת, אבל פרסום דבר העברה בתקשורת הוא תחליף לחקירה ודרך זה אנו מוצאים את הסנקציה הזו שמוכיחה את עצמה. אם הדברים יישנו, ננקוט בצעדים אחרים. זו הסיבה שאנו בעיצומו של תהליך של שינוי חקיקה שייתן לנו כלים נוספים מלבד הפליליים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully