וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קופות הגמל הפרטיות הגיעו לתשואה של יותר מ-15%

חגי עמית

10.12.2006 / 20:57

בתי ההשקעות ילין לפידות ופרפקט מתחרים על תואר קופת הגמל עם התשואות הגבוהות ביותר ב-2006

חודש לפני סיכומי סוף השנה בענף הגמל, דיווחי התשואות של הקופות לנובמבר מלמדים על כך ש-2006 צפויה להיות שנה של פערים משמעותיים בין הקופות הבנקאיות לפרטיות. בעוד שהקופות הפרטיות המובילות את הדירוג, של בתי ההשקעות פרפקט וילין לפידות, הניבו למשקיעים בהן תשואה נומינלית ברוטו של יותר מ-15% מתחילת השנה, קופות הגמל הבנקאיות מדשדשות. משקיעים שהחליטו לשים את יהבם וחסכונותיהם בקופות אלו, זכו לתשואה הנעה סביב 7% בלבד.

למשקיעים בקופות הבנקאיות הגדולות, כמו גדיש של הפועלים (תשואה של 6.95% מתחילת השנה) ועצמה של לאומי (21%7), נותר רק לקוות לתשואות גבוהות יותר בשנה הבאה, אם בשל החלפת הבעלות בקופות, ואם בשל מעבר לקופת גמל אחרת. בקרב הקופות הבנקאיות מובילה קופת הגמל תמר של בנק דיסקונט, עם תשואה של 8% מתחילת השנה.

ענף הגמל כולו המשיך להציג תשואות טובות, ובנובמבר דיווחו קופות הגמל על חודש חמישי רצוף של תשואות חיוביות גבוהות. אוקטובר, שהיה חודש שיא מבחינת התעשייה, אמנם לא חזר על עצמו, אבל הענף הציג גם בנובמבר תשואות נומינליות ברוטו בשיעור של 1.3%-1% נומינלי ברוטו בממוצע, לפי מדד מיטב.

מרבית בתי ההשקעות שהציגו תשואות גבוהות ציינו את העליות בשוק המניות כגורם העיקרי לתשואותיהם בנובמבר. תוצאות הקרב על קופת הגמל אשר תוביל את טבלת התשואות ל- 2006 יוכרעו ככל הנראה רק ברגע האחרון. ילין לפידות, אשר לא פירסם עדיין את תשואותיו לנובמבר, מוביל עדיין בתשואותיו מתחילת השנה. עם זאת, הוא מאבד את יתרונו השנתי אל מול קופת הגמל של בית ההשקעות פרפקט. בפרפקט, שנוסד רק בתחילת השנה, לא יכלו לתזמן לעצמם שנת פתיחה טובה יותר לפעילות בתחום הגמל, מזו שעברה עליהם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully