וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נשואה זנקס מצנן הרושם מדו"חות ברק: לא תוכל להציג צמיחה נוספת והתזרים שלה נמוך ובעייתי

ערן גבאי

14.8.2001 / 13:52

שחיקה של 64% בתזרים המזומנים בתוך שנה; עיקר ההכנסות לחברות הבינלאומיות ינבע משירותי דאטה, שיגיעו להיקפים משמעותיים רק בעוד 2-3 שנים

"תזרים המזומנים הוא המימד החשוב ביותר והמעניין ביותר עבור חברה כמו ברק, שפניה אל עבר השקעות מאסיוויות בתשתית ושהאג"ח שלה נושא תאריך לפידיון ב-2007. התזרים נמוך ובעייתי וברק תידרש לתזרים חזק כדי להתמודד עם האתגרים שניצבים בפניה", כך מעריך היום אנליסט התקשורת של נשואה זנקס, חיים ישראל.

סעיף המזומנים של ברק נפגע הרבעון והוא מסתכם ב-16.5 מיליון שקל בלבד, בהשוואה לתזרים מזומנים חופשי של 45.1 מיליון שקל ברבעון המקביל, שחיקה של 64% בתוך שנה.

החברה רשמה הרבעון גידול של 24% בשורה העליונה ל-157.1 מיליון שקל, בהשוואה להכנסות ברבעון המקביל. "הכנסות החברה מתקרבות למסה הקריטית שלהן והחברה לא תוכל להציג צמיחה נוספת בסעיף זה. כיום יש כ-800 מיליון דקות יוצאות בשנה ולהערכתנו השוק התייצב ברמות אלה", אומר ישראל.

בנשואה זנקס סבורים כי שלוש חברות השיחות הבינלאומיות - בזק בינלאומי, קווי זהב וברק - בבעיה. "המיזוג בין קווי זהב וברק יהווה פיתרון חלקי בלבד למצבן, אך ללא מיזוג בין השתיים הן לא יוכלו להמשיך ולהתקיים לאורך זמן.

"האינטרנט לא מניב כסף וגם מהשיחות הבינלאומיות אין רווחים של ממש. עיקר ההכנסות לחברות ינבע משירותי דאטה, אך אלה יגיעו להיקפים משמעותיים רק בעוד 2-3 שנים. ההפסדים היום הם לטובת העמקת השליטה בשוק והבטחת הסבסוד הצולב בעתיד בין שירותי הדאטה והשיחות הבינלאומיות. הפיתרון יהיה כשהחברה הממוזגת של קווי זהב וברק תיטמע בקבוצת תקשורת גדולה יותר, שתעניק סל שירותי תקשורת מלא", אומר ישראל.

עוד מעריך ישראל כי "בעלי ההון של ברק במצב קשה ולא נראה שיוכלו לתמוך בחברה באופן מהותי. הם חייבים לשים כסף לשמירת הפעילות הקיימת ואני מתקשה לראות כיצד יזרימו כסף נוסף. קבוצת דנקנר באמצעות מתב תהיה עסוקה בהשקעות בכבלים וגם מכיוון זה לא נראה מימון נוסף באופק.

"עיקר השיפור בתוצאות ברק הרבעון נזקף לקיצוץ בהוצאות ולהתייעלות הגבוהה שעוברת החברה. כמו כן, שלב השיוך הסתיים למעשה והוא שגורם לתעריפים לזחול כלפי מעלה.

"כשלוקחים בחשבון שבישראל קיימים תעריפי שיחות בינלאומיות מהנמוכים ביותר באירופה בתשלום על דקה יוצאת, הרי שיכולת התמרון כעת של השחקניות בשוק קטנה".

גורמים בשוק ציינו כי התוצאות של ברק הן פועל יוצא מהצלחתה בהשגת גידול בהכנסות וירידה בהוצאות. בעוד נתח השוק ותעריפי השיחות עלו, הוצאות השיוך ירדו.

על פי אותם גורמים, העובדה שהרווח הגולמי של ברק גדל ב-14 מיליון שקל במעבר מהרבעון הראשון לשני (גידול של 43%) וההכנסות של החברה גדלו ב-8 מיליון שקל בין תוצאות שני הרבעונים, הרי שמצב זה, בו שינוי הרווח הגולמי גדול מהשינוי בהכנסות, נובע לרוב מעליית מחירים ומהתייעלות.

אנליסט בשוק התקשורת ציין כי הוא אינו רואה בעיה בעובדה שסעיף המזומנים של החברה מורה, נכון לרבעון השני, על 16 מיליון שקל כשהחברה מרוויחה, נכון לרבעון השני, ובדרך לרווח. אותו גורם מציין עוד כי הוא לא רואה שברק הולכת לפשיטת רגל.

מתוך החוב המעיק על ברק ושנאמד בכ-140 מיליון דולר, כ-80% הם האג"ח בדולרים שנטלה החברה על עצמה עם הקמתה. הדולר ברבעון השני ירד בכאחוז לעומת ערכו נכון לרבעון הראשון. על פי נשואה זנקס הדולר צפוי להישאר ברמות הנוכחיות בטווח הזמן הקרוב ואולי אף לרדת מעט לרמת 4.22 שקלים לדולר. התשואה לפידיון בה נסחרות האג"ח של ברק בארה"ב היא 20%-22%.

לצפייה בריכוז המלצות האנליסטים לחצו על הלינק "המלצות אנליסטים" שבראש העמוד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully