וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מכתשים אגן מממנת את הרכישות האחרונות באמצעות תוכנית האיגוח שחתמה עם בנק אוף אמריקה

גולן פרידנפלד

14.8.2001 / 15:11

החברה תמכור לבנק חובות של לקוחותיה עד תקרה של 150 מ' ד' לבנק, וכך תוכל לממן לפחות חלק מהרכישות האחרונות שביצעה; מרבית התמורה בגין מכירת החוב תתקבל במזומן

מכתשים אגן ובנק אוף אמריקה חתמו על הסכם עקרונות להפעלת תוכנית איגוח, לפיה חברות הקבוצה ימכרו בצורה שוטפת את חובות הלקוחות עד לתקרה של 150 מיליון דולר. בעת מכירת החוב תקבל מכתשים אגן את מרבית התמורה במזומן, ואת היתרה בעת גביית החוב המלא מהלקוח הסופי. מכתשים אגן תעשיות תשמש כמנהלת התוכנית, כאשר החברות הבנות יבצעו את הגבייה בפועל מהלקוחות.

מטרת התוכנית היא לאפשר לחברה להקטין באופן משמעותי את האשראי ללקוחותיה של החברה ולהפנות את התמורה למימון השקעות וניצול הזדמנויות השקעה נוספות שמספק כיום שוק האגרוכימיה.

בכוונת החברה לנצל את המהלך, שבו צפויה חברת Bayer הגרמנית לרכוש מחברת Aventis הצרפתית את חטיבת Aventis CropScience שלה, ולרכוש פעילויות שייפלטו החוצה בתהליך השלמת העסקה. בנוסף, בכוונת מכתשים אגן לרכוש מחברת סינג'נטה, ששוויה נאמד בכ-6 מיליארד דולר, מספר קווי מוצרים.

סמנכ"ל הכספים במכתשים אגן, אלי אסרף, ציין כי מטרת העסקה היא להקל את הנטל של הרכישות האחרונות על המאזן באמצעות הקטנת חובות הלקוחות של החברה. "חיפשנו דרך אמיתית להשתמש בנכס (חובות הלקוחות), שיאפשר לנו ללכת על אותן תוכניות השקעה שביצענו לאחרונה", אמר אסרף. "מאחר שאנו רואים לנגד עינינו מספר עסקות רכישה מעניינות שמתאימות לנו, הרי שצעד כמו תוכנית האיגוח שלנו בהחלט יכול לתמוך במהלך כזה".

במהלך הרבעון הראשון של 2001 ביצעה מכתשים אגן מספר עסקות של רכישת קווי ייצור. בין היתר רכשה החברה מענקית האגרוכימיה העולמית סינג'נטה (שנוצרה לאחר מיזוג בין אסטרה זנקה לבין נוברטיס) זכויות הפצה ל-5 מוצרים, המיועדים להגנת גידול דגנים במדינות סקנדינוויה, תמורת כ-5 מיליון דולר.

בינואר 2001 רכשה החברה בהשקעה של כ-18.5 מיליון דולר 2 מוצרים, שהיקף המכירות השנתי שלהם מסתכם בכ-42 מיליון דולר, מחברת האגרוכימיה השנייה בגודלה בעולם - גואזטין. מוצר אחד מיועד לחיטוי זרעי כותנה וגידולים דגניים, והשני מיועד לטיפול במזיקים במטעים ובכרמים. מכתשים אגן הרוויחה 20.6 מיליון דולר במחזור של 236 מיליון דולר ברבעון הראשון של 2001, בהשוואה לרווח של 17.2 מיליון דולר במחזור של 222 מיליון דולר ברבעון המקביל. ההון העצמי של החברה הוא 536 מיליון דולר, ושווי השוק שלה הוא 730 מיליון דולר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully