וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הבורסה שוב בשיא

טל לוי

11.12.2006 / 12:08

מדד המעו"ף עלה ב-0.5%. כלכלית ירושלים זינקה ב-5.8% והפכה למניה הטובה ביותר במדד ת"א 100

יום נוסף של עליות שערים הסתיים היום בבורסת תל אביב, אשר שןב שוברת שיא. מדד המעו"ף הוסיף 0.5% וננעל ב-939.01 נקודות. מדד תל אביב, שעלה בשיעור דומה, ננעל ב-944.48 נקודות. יציבות נרשמה בשוק הסולידי ומחזורי המסחר הסתכמו ב-1.4 מיליארד שקל.

הריצה של מדד המעו"ף בחודשים האחרונים, לשיא אחרי שיא מדי כמה ימים, מרימה את עיני המשקיעים לעבר רף חדש - 1,000 נקודות - רמה הרחוקה רק ב-6.5% מזו הנוכחית. בחודשים הראשונים של 2006 סברו רבים ממנהלי ההשקעות כי רף זה יישבר ב-2006, אולם גם הם לא צפו יותר מחודש של מלחמה בצפון.

ביום שישי צפוי להתפרסם מדד המחירים לצרכן לחודש נובמבר - מדד שעשוי להיות שלילי ולחזק עוד את ההערכות בדבר הורדת ריבית. הסברה הנוכחית אומרת כי נגיד בנק ישראל יוריד את הריבית ב-0.25% בניסיון להחליש את כוחו של השקל, אולם יש הסבורים כי דרוש כאן צעד רציני יותר, בדמות הפחתת ריבית חדה.

כוחו העולה של השקל והיחלשות הדולר, גרמו בחודשים האחרונים למדד מחירים נמוך, אשר מפספס את יעד האינפלציה שקבעה הממשלה ועומד על 3%-1%. בניסיון להחליש את כוח השקל, מוריד בנק ישראל את הריבית, במטרה לגרום לשקל להיות פחות אטרקטיווי ומנגד, לעורר אולי "חגיגת קניות" שתעלה במעט את רמת המחירים.

המצב הנוכחי מעניין, שכן מקור האינפלציה הנמוכה אינו בנתוניה של מדינת ישראל, אלא דווקא בגורמים חיצוניים, כמו ירידת מחירי הנפט וכוחו הנחלש של הדולר בעולם. הורדת ריבית אמנם מחלישה את המטבע, אולם היא גורמת לציבור לחפש אפיקי השקעה חדשים, כמו הבורסה, שיחליפו את הפקדונות הבטוחים אשר כבר לא מספקים ריבית גבוהה כבעבר.

אופטימיות נוספת הגיעה מכיוונו של ראש הממשלה, אהוד אולמרט, שאמר כי "המצב הכלכלי היום יותר טוב מאי פעם. יצוא סחורות גם בניכוי סיוע חוץ, יותר גבוה מיבוא, ויש פער של מיליוני דולרים. חלומה של מדינת ישראל התגשם".

מדד הנדל"ן - מנוע הצמיחה של הבורסה, שהציג תשואה פנומנלית של 76% מתחילת השנה - הוסיף 1.3%. מניות הנדל"ן סבלו אתמול מסנטימנט שלילי, על רקע פרסום ב-TheMarker לגבי יציאת פסגות אופק, בניהולו של רועי ורמוס, ממניות הענף. לפי שעה, נראה כי המשקיעים אינם מתרשמים מהחלטה זו.

החברות מקבוצת פישמן מעוררות עניין, שכן ביום שלישי בערב צפויה להסתיים הנפקת הנדל"ן ברוסיה של נכסי הקבוצה בבורסה המשנית בלונדון (AIM). פישמן אף ערך אתמול מצגת למשקיעים המקומיים, אליה הגיעו כ-100 משקיעים מוסדיים. השקעות הנדל"ן ברוסיה מרוכזות תחת חברת מירלנד, שמוחזקת על ידי שלוש החברות הבורסאיות שבשליטת פישמן: כלכלית ירושלים (40%), מבני תעשייה (40%) ודרבן (20%). כלכלית ירושלים זינקה ב-5.8% והשלימה עלייה של 169.2% מתחילת השנה. בכך הופכת כלכלית למניה הטובה ביותר במדד המעו"ף מתחילת השנה. אחריה מגיעה מניית GTC, המציגה בתקופה זו תשואה של 168.9%. דרבן הוסיפה 6.1% ומבני תעשיה טיפסה ב-3.8%.

חברת הנדל"ן גזית גלוב הוסיפה 0.8%, לאחר שהשלימה גיוס של 520 מיליון שקל בשלב המוסדי של הנפקת איגרות חוב מסדרה ו'. גזית גלוב הנפיקה איגרות חוב שקליות לא צמודות, למשך חיים ממוצע של שש שנים בריבית של 6.4%, שהיתה ריבית המינימום במכרז. החברה תבצע את המכרז הציבורי מחר והיא צפויה להשלים גיוס של 640 מיליון שקל.

עוד בענף הנדל"ן: אלביט הדמיה עלתה ב-3.5%. החברה, שבשליטת מוטי זיסר, נכנסת להשקעות בהודו בהיקף של יותר ממיליארד דולר. בשבוע שעבר שהו בהודו זיסר וסגן יו"ר אלביט הדמיה, רמי גורן, במטרה להשלים את ההסכמים, שהמשא ומתן עליהם נמצא בשלבים מתקדמים. עם הפרויקטים בהודו אליהם נכנסת אלביט הדמיה נמנים רשת בתי חולים, בתי מלון, קניונים, מבני משרדים ומבנים למגורים.

אל על איבדה 0.1%. הקהילה החרדית נוטה להכריז על הטלת חרם על חברת התעופה הישראלית, בשל העובדה שלפני עשרה ימים בחרה החברה להוציא בשבת טיסה למיאמי, כדי להביא משם לישראל נוסעים שנתקעו בשל השביתה בנתב"ג. אם יוחלט להטיל חרם, צפויה החברה להפסד ניכר של 20% מנוסעיה, המתורגמים לכ-300 מיליון דולר בהכנסות. כדי לצמצם את הנזק, ההערכות בענף התעופה הן כי אל על תחליט לטוס שבעה ימים בשבוע כדי לנסות לקזז את ההפסד הצפוי בטווח הארוך.

כימיקלים לישראל ריכזה את מחזור המסחר הגבוה בבורסה (152 מיליון שקל) וחתמה את המסחר בעלייה של 0.7%. אחרי עלייה נוספת במניה, של כ-7% בתוך חודש ועלייה של כ-50% מתחילת השנה, חתכו בדויטשה בנק את המלצתם למניה ל"החזק" כשהם סבורים שהיא מתומחרת במחיר הוגן. בחדר עסקות גדול ציינו היום כי למרות הסקירה של דויטשה, יש משקיעים זרים שעדיין רוכשים את המניה.

קבוצת דלק הוסיפה 2.4%, לאחר שצוינה לשבח בסקירה שהוציאו היום בבנק ההשקעות UBS. עליות נרשמות במניות הבנקים הגדולים, כאשר הפועלים, שזכתה לציון לשבח בסקירת UBS, הוסיפה 0.4% ומניית לאומי עלתה ב-0.3%. מניית טבע איבדה 0.5%.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully