וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אל על תטוס בשבת במידה ויוטל חרם ע"י הרבנים

שלומי שפר

11.12.2006 / 8:58

החברה צפויה להפסיד פלח שוק של כ-20%. ההערכות הן כי החרדים מודעים לכך שהחלטה על חרם תביא לחילול שבת המוני

הקהילה החרדית נוטה להכריז על הטלת חרם על אל על. זאת, בשל העובדה שהחברה בחרה לפני כ-10 ימים להוציא בשבת טיסה למיאמי, כדי להביא משם לישראל נוסעים שנתקעו שם בגלל השביתה. הרבנים סבורים כי הם אלה שזכאים להחליט מתי מדובר על פיקוח נפש, המתיר חילול שבת, ואילו אל על סבורה כי היא זו שאמורה להחליט בעניין.

בימים האחרונים התקיימו דיונים בין חברי ועדת הרבנים לקדושת השבת, לגבי השאלה האם או לא להטיל חרם על אל על בעקבות המקרה. ההחלטה טרם נפלה, אולם אתמול פירסם הרב אלישיב, הנחשב לאחד הרבנים הקיצוניים יותר, מודעה בעיתון "יתד נאמן", לפיה: "אין זה כבוד שמיים ואין ראוי לטוס אל על גם במחיר הפסד ממון". את הדיונים, המתקיימים במקומות שונים וגם בחצרות הרבנים בירושלים, מנהלים מטעם אל על המנכ"ל חיים רומנו ועו"ד יגאל ארנון, שהוא גם מבעלי המניות בכנפיים, בעלת השליטה באל על. השניים מנסים להניא את הוועדה מלקבל החלטה גורפת על הטלת חרם על אל על.

במקרה בו יוחלט להטיל חרם של החרדים על אל על, החברה צפויה להפסד ניכר של פלח שוק של כ-20% מכלל נוסעיה. ההערכות הן כי מדובר על ירידה של כ-300 מיליון דולר בהכנסות החברה. כדי לצמצם את הנזק, ההערכות בענף התעופה הן כי אל על תקבל החלטה לטוס 7 ימים בשבוע כדי לנסות לקזז את ההפסד הצפוי בטווח הארוך. אל על מחזיקה ממילא צוות עובדים המקבל שכר גם בימי שבת.

ההערכות בענף הן כי החרדים מודעים לכך שהחלטה שלהם על חרם תביא לחילול שבת המוני, שכן אל על תטוס בשבת ועימה יטוסו יהודים רבים שעד כה לא חיללו את השבת. זאת ועוד: אל על מהווה עבור חרדים רבים חברת תעופה מועדפת, בעיקר בשל העובדה שכל האוכל בה כשר, יש צנזורה על סרטים מסוימים והם מקבלים לא אחת אזורים מיוחדים כאשר הם טסים בקבוצות. נוסף על אלה, אל על מחזיקה גם רב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully