וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קואופרטיב אגד ממשיך להתרחב למזרח אירופה: רכש חברת אוטובוסים פולנית ב-4 מיליון יורו

חגי עמית

11.12.2006 / 9:10

במאי האחרון רכשה אגד החזקות 51% מחברת האוטובוסים הבולגרית טראנס טריומף



בימים שבהם מבשילה עסקת המכירה של קואופרטיב החלב תנובה עם תג מחיר של מיליארד שקל, משתדל קואופרטיב מיתולוגי ישראלי אחר - חברת האוטובוסים אגד - להזכיר כי גם הוא חי ובועט ברמה העסקית. חברת אגד החזקות, שבבעלות אגד, הודיעה אתמול על רכישת 90% מחברת מוביליס הפולנית תמורת 4 מיליון יורו. בבעלות מוביליס 117 אוטובוסים.



הרכישה היא צעד נוסף של אגד להרחבת פעילותה מחוץ לשוק הישראלי. במאי האחרון רכשה אגד החזקות 51% מחברת האוטובוסים הבולגרית טראנס טריומף, לפי שווי של 6 מיליון יורו.



"הכיוון שאליו הולך השוק הישראלי הוא כזה שחלקנו בו יצטמצם, והרכישות במזרח אירופה הן אקט של פיזור סיכונים", אמר אתמול אורי שמש, סמנכ"ל הכספים של החברה. "יש המון רעיונות שמסתובבים אצלנו לגבי השקעות במזרח אירופה. בינתיים אנחנו משתדלים להתמקד בשני שווקים שאליהם חשבנו שיש לנו הזדמנות טובה לחדור - גם בפולין וגם בבולגריה יש ישראלים שפעילים, והרגשנו שם יותר בטוחים.



"אנחנו מודעים לכך שרמת המינוע במדינות האלה תיתן קפיצה - דבר העשוי לפגוע בתחבורה הציבורית. אבל אלה מדינות שבהן ההזדמנויות רבות. ברגע שהבענו נכונות - ההזדמנויות רדפו אחרינו. בשלב הזה נייצב את הפעילויות שרכשנו ונבדוק שעושים אותן נכון. מניסיון של חברות אחרות שיצאו לחו"ל, כמעט תמיד הן קיבלו סטירת לחי. לעשות עסקה זה קל. לתפעל אחר כך - זה הקטע הקשה".



לדברי שמש, "המרווחים במזרח אירופה טובים יותר מבישראל. אם בעולם מדובר על תשואה להון של 5%-10% בענף, שם מדובר על תשואה להון של 15%-20%. חוץ מזה, אין לנו סיכונים מצד הביקוש לעסקות האלה".



אגד החזקות הודיעה כי מוביליס זכתה במכרז להפעלת אשכול נוסף של קווי תחבורה בצפון ורשה, בהיקף של 4 מיליון קילומטר בשנה - פעילות של 4.5 מיליון יורו בשנה למשך 10 שנים.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully