וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אסיה: היצואניות הובילו את העליות בעקבות התחזקות הדולר; בורסת סינגפור עולה ב-1.2% לשיא של כל הזמנים

TheMarker

11.12.2006 / 10:05

יצרנית הסיגריות ג'פאן טבקו זינקה ב-13% בשלושה ימים; יצרנית הפלדה ההודית טאטה נפלה 4%



מניות היצואניות הובילו את העליות בבורסות אסיה, על רקע היחלשות הין היפאני והוון הדרום קוריאני מול הדולר. בורסת טוקיו נסגרה בעלייה של 0.7% ברמתה הגבוהה ביותר זה חודש וחצי, על רקע דיווחים כי הבנק המרכזי של יפאן לא צפוי להעלות את הריבית במדינה בפגישתו החודש. בורסת הונג קונג מוסיפה 0.8%; בורסת סינגפור עולה ב-1.2% בדרכה לשיא של כל הזמנים; בורסת שנחאי הוסיפה 2.5%. המגמה החיובית בבורסות אסיה נרשמה גם על רקע העליות שנרשמו בוול סטריט ביום שישי, בעקבות דו"ח התעסוקה החודשי הטוב מהצפוי שפורסם בארה"ב - שוק היצוא הגדול ביותר של אסיה.



הין נחלש ב-0.3% מול הדולר לשער של 116.685, לאחר שביום שישי נפל בקרוב ל-1% מול המטבע האמריקאי - הירידה היומית החדה ביותר זה חודשיים. הוון הדרום קוריאני מאבד 0.7% מול הדולר לרמה של 926.6 וון לדולר. היחלשות הין מול הדולר נרשמת על רקע דיווחים ביפאן בסוף השבוע, לפיהם הבנק המרכזי של יפאן אינו מתכוון להעלות את הריבית במדינה החודש. סוכנות הידיעות היפאנית Jiji Press דיווחה ביום שישי כי הסיכויים שהבנק המרכזי של יפאן יחליט שלא להעלות את הריבית בפגישתו בעוד שבועיים, עולים כעת על הסיכויים שיעלה את הריבית במדינה. הבנק המרכזי של יפאן העלה את הריבית בחודש יולי, לראשונה זה קרוב ל-6 שנים, לרמה של 0.25%.



מדד המחירים לצרכן בסין עלה בנובמבר ב-1.9% לעומת החודש המקביל בשנה הקודמת - העלייה החדה ביותר מזה 20 חודשים - בעקבות זינוק במחירי המזון ובראשם מחירי הדגנים, אשר קפצו בקרוב ל-5%. כך מסרה היום הלשכה הלאומית לסטטיסטיקה של סין.



טויוטה היפאנית, יצרנית המכוניות הגדולה באסיה, עלתה ב-1.4%; מתחרתה הונדה הוסיפה 1.7%. הייניקס סמיקונדקטור הדרום קוריאנית, יצרנית שבבי הזיכרון השנייה בגודלה באסיה, עלתה ב-1%.



מניות השבבים נסחרו במגמה שלילית לאחר שבנק ההשקעות מריל לינץ' הוריד את המלצתו לשורת יצרניות שבבים באסיה. יצרנית השבבים הטייוואנית יונייטד מיקרואלקטרוניקס איבדה 1%, לאחר שבנק ההשקעות מריל לינץ' קיצץ את המלצתו למניה מ"נייטרלי" ל"מכירה".



יצרנית הסיגריות היפאנית ג'פאן טבקו עלתה ב-2.9%, והשלימה בכך זינוק של 12.5% בשלושה ימי המסחר האחרונים, על רקע הערכות כי תרכוש את יצרנית הסיגריות הבריטית גלאהר (סימול GLH.L), המייצרת את הסיגריות "בנסון אנד הדג'ס" ו"סילק קאט".



יצרנית הפלדה ההודית טאטה סטיל ירדה ב-4.2%, לאחר שהעלתה ב-10% את שווי הצעת הרכש שהגישה ליצרנית הפלדה הבריטית קורוס (סימול CS.L), ל-4.7 מיליארד ליש"ט (9.2 מיליארד דולר). ההצעה המשופרת של טאטה גבוה ב-5% מהצעת רכש שהגישה לקורוס בחודש שעבר חברת הפלדה הברזילאית CSN.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully