וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חמאס מעכב שחרור שליט בגלל לחץ סורי-איראני

11.12.2006 / 7:03

כך אומר גורם המקור ליו"ר הרשות, אבו מאזן; שר החוץ המצרי: "גורמים זרים" התערבו במגעים



גורם פלשתינאי בכיר שמקורב ליו"ר הרשות הפלשתינית, מחמוד עבאס (אבו מאזן), אמר אתמול (ראשון) כי עדיין יש פערים משמעותיים בין ישראל לחמאס במגעים על עסקת שבויים, שבמסגרתה ישוחרר החייל גלעד שליט. לטענת הגורם, חמאס החליט באחרונה, בעקבות לחץ מצד איראן ומצד סוריה, לקשור בין העסקה למגעים בין ישראל לחיזבאללה על החזרת שני החיילים שנחטפו ללבנון בתמורה לשחרור אסירים לבנונים.



לדברי הגורם הפלשתינאי, הפערים בין ישראל לחמאס מתמקדים במספרי האסירים הפלשתינאים שישוחררו, במועד שחרורם, וכן במהות השלב השלישי בעסקה, לאחר החזרת שליט לישראל (ראו תרשים). הגורם הוסיף, כי ההחלטה לקשור בין העסקה להחזרת שליט לבין העסקה בין חיזבאללה לישראל מנוגדת למגמה ששררה עד כה בחמאס.







שר החוץ המצרי, אחמד אבו אל-ריט, אמר אתמול בהקשר לעסקת השבויים, כי "גורמים זרים מנסים לקשור את הנושא הפלשתיני ללבנוני" וכי הם אלו ששיכנעו את חמאס לעכב את התקדמות המו"מ על העסקה עם ישראל. ככל הנראה, הוא רמז בדבריו על השפעת איראן.



אל-ריט, שהתראיין לעיתון הערבי "א-שרק אל-אווסט" היוצא לאור בלונדון, ציין כי במגעים עם חמאס הושגה התקדמות משמעותית, אך הגורמים הזרים גרמו להתפתחויות שליליות.



לדברי הגורם הפלשתינאי, חמאס מנסה להסתיר את החלטתו לקשור בין המגעים בגלל ביקורת מצד שני הארגונים שהיו שותפים לחטיפת שליט - ועדות ההתנגדות העממית וצבא האיסלאם - על כך שהוא מנהל את המו"מ מבלי להתייעץ עמם.



בכרוז שפירסמו ועדות ההתנגדות העממית בשבוע שעבר נאמר, כי "אסור לאף ארגון לצאת בהצהרות נפרדות באשר לחייל השבוי (...) אנו מבקשים מהכל לשמור על שפה אחידה (...) נושא זה יהיה רק לטובת אסירינו". בכרוז נרמז, שחמאס מנצל את המו"מ לצרכיו המדיניים.



נשיא מצרים, חוסני מובארק, אמר בסוף השבוע כי סיכם עם עבאס ועם ראש ממשלת ישראל, אהוד אלומרט, כי השלושה ייפגשו בקהיר כאשר עסקת השבויים תצא לפועל.



בתוך כך, בעיר עזה ירה אתמול חמוש לעבר שיירת המכוניות של שר הפנים הפלשתינאי מטעם חמאס, סעיד סייאם. לא היו נפגעים מהירי וסייאם עצמו ניסה להפחית בחשיבות התקרית.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully