וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תביעה ייצוגית נגד חוגלה-קימברלי: הפחיתה את מספר ה"ריבועים" בגליל נייר טואלט מ-252 ל-243

נורית רוט

11.12.2006 / 9:25

כמו כן נטען שמשקלו של כל גליל הוקטן מ-139 גרם ל-129 גרם - מבלי שהחברה הודיעה לצרכניה על כך



תביעה ייצוגית בהיקף של כ-43 מיליון שקל הוגשה אתמול לבית המשפט המחוזי בתל אביב נגד חברת חוגלה-קימברלי, משווקת נייר טואלט "קליניקס פרימיום". בתביעה נטען כי החברה הפחיתה את תכולתם ומשקלם של גלילי נייר הטואלט, מ-252 ל-243 דפים בגליל. כמו כן, נטען, הוקטן משקלו של כל גליל מ-139 גרם ל-129 גרם - מבלי שהחברה הודיעה לצרכניה על ההקטנה.



בתביעה טוענת שרה שגיא, באמצעות עוה"ד יוחי גבע ואמיר ישראלי, כי היא צרכנית ותיקה של נייר הטואלט מתוצרת חוגלה בצבעים ורוד, לבן, צהוב וכחול. לטענתה, במשך שנים רכשה את אריזות נייר הטואלט מתוך ביטחון שכל גליל שוקל 139 גרם.



לטענת התובעת, באחד הימים, בבואה להשתמש בנייר הטואלט, נתקל מבטה בסימון המשקל 129 גרם, וכך גילתה לתדהמתה שחוגלה הפחיתה את משקל כל הגלילים באריזה. בדיקה מעמיקה של אריזה ישנה העלתה כי חוגלה הקטינה את הגלילים בכל הפרמטרים.



לטענת התובעת, החברה - הנחשבת מובילה ביבוא, שיווק והפצה של נייר טואלט בישראל ובעולם - פעלה מתוך מודעות מלאה להטעיה שביצעה, ועד היום, משך שלוש וחצי שנים, עדיין לא מצאה לנכון להודיע לציבור הצרכנים על הקטנת תכולת אריזות נייר הטואלט ב-7.19% בעוד שהעלתה את מחיר האריזה. לטענתם, החברה המשיכה לשווק אריזות בגודל, בצורה ובצבעים זהים לאלו שהיו בעבר, תוך שהיא מנצלת את חוסר יכולתם של הצרכנים להבחין בהבדל, ואת תום ליבם - לשם גריפת רווחים שלא כדין לכיסה.



לטענת התובעת, נייר הטואלט קלינקס, על צבעיו השונים, תופס 5.2% משוק נייר הטואלט בישראל, ומכירותיו נגיעות להיקף של יותר מ-24 מיליון שקל בשנה. לטענת התובעת, מאחר שהחברה גרמה לצרכנים לשלם 25.92% יותר על כל גרם מוצר, עליה להשיב שיעור דומה מהיקף מכירות המוצר בשלוש וחצי השנים האחרונות.



מחוגלה נמסר בתגובה: "נגיב בהתאם כשנקבל התביעה לידינו".


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully