וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בכר על זליכה: הפקידות צריכה לעזור לנבחרי הציבור

שלומי שפר

11.12.2006 / 11:01

מנכ"ל האוצר הוסיף כי "כאשר כבר מתקבלת החלטה, צריך לפעול לפיה". יו"ר טבע: "בישראל אין תכנון לטווח ארוך"

"אין תכנון לטווח ארוך - את זה אומר שר האוצר עצמו. אין חשיבה נכונה, אין ביצוע ניהולי נכון" - כך אומר יו"ר חברת , אלי הורוביץ, בוועידת העסקים של "גלובס". עוד אמר הורוביץ כי הוא ממליץ שמדינה, בדומה לחברה, תבצע תכנון לטווח של 5 ואפילו 10 שנים ויותר מכך.

בוועידה אמר ארז ויגודמן, נשיא שטראוס עלית, כי גם אם מדינה אינה ארגון עסקי - יש מה ללמוד ממשברים שעברו על מדינות אחרות כדי להוציא את ישראל מהמשבר הנוכחי בו היא נמצאת.

עמוס שפירא, מנכ"ל סלקום, אמר: "מדינה אמנם אינה חברה, אבל הבסיס דומה. כדי לנהל סקטור ציבורי צריך מנהיגות פוליטית - זה מקצוע וצריך ניסיון ארוך טווח. כוכבי בוסר שהגיעו לפוליטיקה - נכשלו".

רענן דינור, מנכ"ל משרד ראש הממשלה, אמר: "ניתן להמשיל מדינה לפירמה, ואם זה המצב, אז יש לנו בעיות רבות על רצפת הייצור".

יוסי בכר, מנכ"ל האוצר הפורש, הוסיף: "מדינה אינה פירמה, אבל השאלה היא האם המדינה מספקת כלים ניהוליים, ואני חושב שהתשובה היא שפחות ופחות. גם מנהיג גדול בסקטור הציבורי צריך אווירה, כלים ניהוליים ורוח קבוצתית".

לשאלה מה המכשולים העומדים בפני הסקטור הציבורי, ענה בכר: "להיות מנהל בסקטור הציבורי יותר קשה מאשר בפרטי. היכולת להשתמש בכלים ניהוליים מאוד מוגבלת". עוד אמר כי "הפוליטיקאים הם נבחרי הציבור והפקידות צריכה לעזור להם, ומה שקורה היום הוא שהיוצרות קצת התבלבלו. כאשר כבר מתקבלת החלטה, צריך לפעול לפיה, אבל אנחנו לא יודעים לטפל באלה שלא מתיישרים מאחורי ההחלטות", בכך, רמז לחשב הכללי באוצר, ירון זליכה.

דינור אמר עוד שהדיונים על התקציב הפכו מדיונים על תפוקות לדיונים על תשומות: "המשרדים חושבים שתקציב גדול משמעותו משרד מצליח, ואין בדיקה של הביצוע".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully