וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

העורך הבינלאומי של מגזין "פורצ'ן": "25% מהרווחים שלנו השנה יגיעו מהאינטרנט"

רוני קורן-דינר

11.12.2006 / 9:00

"פורצ'ן" הכפיל את מספר הקוראים שלו ל-8 מיליון מרגע שוויתר על מודל המנויים המשלמים בלבד



"'פורצ'ן' הכפיל את מספר הקוראים שלו ל-8 מיליון מרגע שוויתר על מודל עסקי של מנויים משלמים בלבד", אמר אתמול רוברט פרידמן, העורך הבינלאומי של המגזין הכלכלי "פורצ'ן". פרידמן דיבר בוועידת העסקים של "גלובס" על שימור כוחם של מותגים לאורך שנים בסביבה משתנה, ובפרט על כוחם של מותגי העיתונות הכתובה. פרידמן סיפר כי מאז החל שיתוף הפעולה במסגרתו מופצים תכני "פורצ'ן" תחת אתר רשת החדשות CNN, גדלה פי כמה וכמה גם הנגישות לעיניהם של מפרסמים וקהלים ייחודיים. "המעבר למודל עסקי משולב של תוכן אונליין חינם היתה כל כך מוצלחת, עד ש-25% מהרווחים של 'פורצ'ן' השנה יגיעו מהאינטרנט", אמר פרידמן.



"פורצ’ן" הוא מגזין העסקים הוותיק ביותר בארה"ב, היוצא לאור מאז 1930 וידוע במיוחד בזכות רשימת 500 החברות הגדולות שהוא מפרסם מדי שנה. מייסד העיתון, הנרי לוס, ייסד גם את המגזינים "לייף", "טיים" ו"ספורטס אילוסטרייטד", ונהפך ברבות השנים לחלק מענקית המדיה טיים וורנר. בהרצאתו בכנס סיפר פרידמן על ניסיונותיהם של "לייף" ו"טיים" להתאים את עצמם לסביבת המדיה לאורך השנים, ועל מאבקם לשרוד כשבועונים מודפסים מול מותגי אינטרנט שהולכים וצוברים תאוצה. "'לייף' נמצא היום בגלגול השלישי לחייו, כאשר כבר מת פעמיים והומצא מחדש בפעם השלישית. 'טיים' ממשיך להיות מותג רווחי, אבל גם הוא נאבק - לא קל לשמור על אופי של שבועון חדשותי כשיש כל כך הרבה מקורות מידע אלטרנטיוויים", סיפר פרידמן.



לדברי פרידמן, גם ל'פורצ'ן' יש מתחרים קשים ברשת, אבל מהלך החבירה ל-CNN הוכיח את עצמו. "העובדה שאנחנו חיים לכאורה בבית של מישהו אחר ולא יוצאים באתר משלנו היא בעייתית, ואנחנו חייבים להמשיך ולברר כל הזמן מה הערך המוסף שאנחנו נותנים לקוראים באופן זה - אבל אני מאמין שהמותג 'פורצ'ן' הוא מספיק חזק גם כך", הוסיף פרידמן.



"לעיתונאים שלנו זה בוודאי עשה טוב שעברנו לתפוצה חינם אונליין כי יש להם הרבה יותר קוראים. לעורכים ולמנהלים לעומת זאת יש כל הזמן דילמות מה לפרסם אונליין ומה לשמור למגזין כדי לשמר את הקוראים. אבל על אף שתמיד יהיה משהו שרק עיתון מודפס יכול להציע, אני יכול לומר שיש יתרונות משמעותיים באונליין - ובעיקר זהו כוח משיכה גדול מאוד בעבור מפרסמים".


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully