וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

60 מיליון שקל הושקעו בתחנות מידע בכביש 6, אבל אין תקצוב להפעלתן

שרון קדמי

11.12.2006 / 9:33

נבחנת האפשרות להסב חלק משטח התחנות לשטחי מסחר שיממנו את הפעילות



יותר מ-5 מיליארד שקל הושקעו בסלילת כביש חוצה ישראל, ו-60 מיליון שקל מתוכם שימשו להקמת ארבע תחנות מידע לציבור, הממוקמות במתחמי תחנות הדלק של דור-אלון הפרוסות לאורך הכביש. עם זאת, לא תוקצבה הפעלתן של תחנות המידע הללו, וכבר יותר משלוש שנים הן ניצבות כ"פיל לבן" ללא שימוש. בהסכם הזיכיון מ-96', עליו חתמה חברת דרך ארץ שהקימה ומפעילה את כביש חוצה ישראל, אין התייחסות להפעלת תחנות המידע, אלא רק להקמתן.



תחנות המידע אמורות לספק לציבור הנהגים מידע על האטרקציות לאורך הכביש ועל שמורות הטבע והגנים הלאומיים בקרבתו. שתי תחנות ממוקמות באזור הצפוני של הכביש ושתיים נוספות ממוקמות בחלקו הדרומי של הכביש . לפי הערכות, עלות הפעלת תחנות המידע הללו תסתכם בכמה מאות אלפי שקלים בשנה, אם הדבר יבוצע על ידי זכיין פרטי.



פתרון יצירתי של דרך ארץ לבעיית התקצוב



בשבוע שעבר יזמה דרך ארץ, בהסכמת חברת כביש חוצה ישראל האחראית על הפרויקט מטעם המדינה, פתרון יצירתי לבעיית תקצוב תחנות המידע. דרך ארץ הגישה למועצה הארצית לתכנון ובנייה בקשה להסב כ-30 מ"ר מתוך כ-50 מ"ר של תחנות המידע לשטחי מסחר. לפי התוכנית, חנויות דוגמת למטייל או ריקושט - שפעילותן רלוונטית לנושא - יממנו את הפעלת תחנות המידע. המועצה הארצית העבירה את בקשת דרך ארץ להתייחסות הרשויות והגופים המתאימים. יצוין כי מהלך כזה מנוגד לתוכניות הסטטוטוריות שעל פיהן ניתנו ההיתרים להקמת כביש חוצה ישראל, אשר אוסרות על הסבת שטחים שהוגדרו כשטחי ציבור לשטחי מסחר.



מדרך ארץ נמסר בתגובה כי "בחוזה הזיכיון התחייבה החברה להקצות את השטח ואת המבנים לתחנות המידע. הפעלת התחנות אמורה להתבצע באמצעות גופים כמו רשות שמורות הטבע והגנים, אך אין התייחסות לתקצוב הפעילות. דרך ארץ הקצתה את השטח ואת המבנים כמתחייב מחוזה הזיכיון, אולם עד היום לא הופעלו התחנות בגלל היעדר תקציב".



מחברת כביש חוצה ישראל, האחראית על הכביש מטעם המדינה, נמסר כי הנושא נמצא בטיפול החברה והזכיין, וכי על מנת למצוא פתרון לסוגיה עלה הרעיון של הסבת חלק מהשטחים. זאת כדי שניתן יהיה להפעיל את תחנות המידע למען הנהגים והנוסעים העושים שימוש בכביש. ממשרד האוצר נמסר כי לא ידוע על תקצוב של תחנות המידע.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully