וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

היועצים בבנקים רוצים שר אוצר חדש-ישן: בנימין נתניהו - 78%; אברהם הירשזון - 2%

אפרת נוימן

11.12.2006 / 7:36

עוד חודש מוצלח בבורסה וגם האופטימיות של היועצים הגיעה לשיא; מועמדים נוספים לשר האוצר שהוזכרו על ידי היועצים הם אבישי ברוורמן, בייגה שוחט, אלי הורביץ ויעקב פרנקל; אף יועץ לא העלה את שמו של עמיר פרץ כמועמד



מי לא מכיר את השיר המתנגן ברשתות הרדיו "נובמבר" ("זוכר את נובמבר - עננים עננים" - כתבה קרן פלס ושרה מירי מסיקה). בשוק ההון זוכרים את נובמבר. ועוד איך, ולא בקטע מעונן כלל. נובמבר היה אחד החודשים הבהירים והטובים שידעה הבורסה בשנים האחרונות עם עליות במרבית אפיקי ההשקעה, גיוסים גדולים והמשך השחיקה בדולר.



מדד ת"א 25 הוסיף בנובמבר 3.5% וכבש שיא חדש - כשברקע מדווחות החברות על תוצאות הרבעון השלישי, רבעון המלחמה, שלא ממש השפיע עליהן לרעה. גם הריבית ירדה בעוד 0.25%. נראה שבתל אביב היו מוכנים לסגור את 2006 - השנה הרביעית ברציפות של עליות חדות - כבר עכשיו.







נראה שעם העליות, גם הציפיות והאופטימיות של יועצי ההשקעות בבנקים גוברות. מדד היועצים החודשי של TheMarker ופסגות-אופק שנערך בשלושת הימים האחרונים של נובמבר מראה כי אם בחודש שעבר צפו היועצים בממוצע עלייה של 9.9% במדד ת"א 25 בשנה הקרובה, עכשיו הצפי הוא לעלייה של 11% - גידול של 10% באופטימיות.



הפעם הוספנו לסקר כמה שאלות שיכולות ללמד על מצב שביעות הרצון של יועצי ההשקעות מההנהגה הכלכלית. השאלה הראשונה היתה: האם אתה מרוצה מתפקודו של סטנלי פישר כנגיד בנק ישראל. התשובה היא כן ובגדול - 87% מהיועצים השיבו בחיוב.







מצד אחד התשובה מפתיעה. פישר, שאמנם נחשב לכלכלן בעל שם, לא הצליח בשנה האחרונה לעמוד ביעדי האינפלציה. בחודשיים האחרונים ירד מדד המחירים לצרכן ב-1.6% - זהו מספר חסר תקדים בחודשיים רצופים מאז הקמת המדינה. מדדים נמוכים אלה מביאים את האינפלציה אל מתחת לרמה שנתית של 1%, כשיעד הממשלה ל-2006 הוא 1%-3%. פישר, שכיוון, לדבריו, לאינפלציה שנתית של 2%, נכשל בהשגת היעד - והמשמעות היא פגיעה ביעדים הכלכליים של המדינה כמו צמיחה ויצוא.



מועמדים נוספים שהוזכרו על ידי היועצים הם אבישי ברוורמן, בייגה שוחט, אלי הורביץ ויעקב פרנקל. פרט מעניין הוא שאף יועץ לא הזכיר את יו"ר מפלגת העבודה ושר הביטחון עמיר פרץ



ואולם, אם מסתכלים על הדברים מכיוון אחר, התשובה של היועצים מובנת. פישר הוא דמות בינלאומית מוערכת ומוכרת. הוא משתתף בכינוסים בינלאומיים ומשווק בעולם את כלכלת ישראל בהצלחה רבה. צמרת הכלכלה העולמית רוצה לשמוע את דבריו. יש האומרים שבלא תעודת האחריות שמעניק פישר למשק שלנו, המשקיעים הזרים לא היו נוהרים לכאן כפי שעשו בשנה האחרונה ובטח לא היו רגועים כל כך בזמן המלחמה.



שאלה נוספת בסקר היתה: מי לדעתך האדם המתאים ביותר להיות שר האוצר של ישראל. זו היתה שאלה פתוחה, בלי שהוזכרו שמות. התשובה מאוד לא מחמיאה לשר האוצר הנוכחי, אברהם הירשזון. רק 2% מהיועצים בבנקים חושבים שהירשזון הוא האדם המתאים לתפקיד בו הוא מכהן. לעומת זאת, רוב ענק של 78% מהנשאלים היו רוצים לראות את בנימין נתניהו חוזר לכסא שר האוצר אותו עזב כבר לפני שנה וחצי.



מועמדים נוספים שהוזכרו על ידי היועצים הם אבישי ברוורמן, בייגה שוחט, אלי הורביץ ויעקב פרנקל. פרט מעניין הוא שאף יועץ לא הזכיר את יו"ר מפלגת העבודה ושר הביטחון עמיר פרץ, שהיה בשלב מסוים מועמד למשרת שר האוצר. אף יועץ גם לא הזכיר את שר האוצר שכיהן בתפקיד בין נתניהו להירשזון - ראש הממשלה אהוד אולמרט.



נראה שלמרות הזמן שחלף מאז החל נתניהו לנהל קמפיין אופוזיציוני ימני, הוא מצליח להמשיך ולשמור על המותג - שר האוצר המוצלח ביותר שכיהן כאן אי פעם. ההצלחה של ביבי בסקר היועצים היא דרמטית עוד יותר כאשר נזכרים כי ביבי היה זה שהוביל את הרפורמה הגדולה ביותר שהיתה כאן נגד הבוסים של אותם יועצים - מנהלי הבנקים - רפורמה שהגיעה עד כדי השמצות הדדיות.



> כל מידע שתרצה - ישר אליך ובחינם!


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully