וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עו"ד לויט לבג"ץ: אגודת הקו-אופ אינה אגודה שיתופית אלא תאגיד אחזקות ויש לבטל סיווגה ככזו

אמיר הלמר

14.8.2001 / 16:48

טוען כי מטרתה של בקשת הוועד הממונה לשנות את סיווג האגודה מצרכנית לשירותים היא להימלט מהפסד בעתירה הייצוגית

עו"ד אליעזר לויט הגיש היום את תגובתו לתגובה שהגיש לאחרונה רשם האגודות השיתופיות במסגרת עתירתו של לויט למתן ערך ריאלי למניות הקו-אופ. במסגרת תגובה זו מתקומם לויט עך כך שהרשם טרם מצא לנכון לתת את עמדתו המעשית לגבי העתירה ומבקש דחייה נוספת לשם כך.

לויט מבקש בתחילת תגובתו כי בג"ץ יחייב את פרקליטות המדינה להגיש תגובתה המגובשת והמלאה לגופו של עניין לא יאוחר מתום חודש זה בכדי שתהיה לו שהות להגיב לאמור בה, וכל זאת עוד טרם קיומו של הדיון בעתירה שנקבע ל-11 בספטמבר בפני הרכב בג"ץ הכולל את השופטים אליהו מצא, יצחק אנגלרד ומרים נאור.

בתגובתו תוקף לויט את רשם האגודות, הפרקליטות והוועד הממונה אשר מבקשים לשנות את סיווגה של האגודה מצרכנית לאגודת שירותים, ובכך ליתר את הצורך בעתירה הייצוגית. שכן, לפי פקודת האגודות באגודת שירותים ניתן לפדות את מניות החברים לפי שוויין הריאלי.

לטענתו של לויט, אין הרשם רשאי לשנות את סיווגה של האגודה מצרכנית לשירותים, שכן על פי מהותה אגודת הקו-אופ אינה עוד אגודה שיתופית כי אם תאגיד אחזקות, ולפיכך על הרשם לבטל כליל את סיווגה כאגודה שיתופית.

לויט מציין כי בהזדמנויות שונות לאחרונה, ובכללן בתגובת הוועד הממונה לבג"ץ, הודו הרשם, הוועד הממונה והפרקליטות כי האגודה איבדה את הזיקה הקאופרטיווית שלה. לפיכך, הבקשה לשנות את סיווגה של האגודה מצרכנית לשירותים אך הותרתה כאגודה שיתופית מטרתה להימלט מהפסד בעתירה הייצוגית.

לויט מוסיף כי מהות פעילות האגודה אינה במתן שירותים. לטענתו, אף הוועד הממונה הודה כי אין לאגודה כל פעילות עסקית מלבד אחזקת ניירות ערך ולפיכך הוא אינו יכול לחזור בו מהודאתו זו.

לויט מציין כי נסיונם של המשנה ליועץ המשפטי, דווידה לחמן-מסר, פרקליטות המדינה, רשם האגודות והוועד הממונה לשנות את סיווג האגודה הוא מעשה של מראית עין - "המכונה בלשון עמך על ידי שלישיית הגשש החיוור במערכונם המפורסם 'שיטת ישראבלוף'".

לויט מציין בתגובתו כי כל פתרון של פרשת הקו-אופ שלא במסגרת העתירה הייצוגית לא יביא לסיום הסיכסוך, אלא יהווה מעשה בית דין בינו כעותר לבין האגודה והרשם ולא יחייב את שאר החברים והיורשים של החברים שנפטרו. (בג"ץ 8047/98)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully