וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שר החוץ של איראן: "אם הגירסה הרשמית של השואה תוטל בספק אזי גם טבעה של ישראל יוטל בספק"

עמירם ברקת

11.12.2006 / 13:46

מנושהר מותקי ב"ועידת השואה": "מה הסיבה שהמוסלמים באזור והפלשתינאים ישלמו את המחיר של פשעי הנאצים?"



שר החוץ של איראן, מנושהר מותקי, אמר היום (שני) ב"ועידת השואה" שנפתחה בטהראן כי, "אם הגרסה הרשמית של השואה תוטל בספק אזי גם טבעה של ישראל יוטל בספק". מותקי, דחה את הביקורת הבינלאומית נגד קיום הוועידה והגדיר אותה כ"צפויה". בנאום בפני משתתפי הוועידה אמר מותקי כי, "אין כל סיבה הגיונית להתנגד לוועידה הזו".



מותקי אמר עוד כי גם "אם במהלך הדיון יוכח כי השואה היתה חלק ממציאות היסטורית, אז מה הסיבה שהמוסלמים באזור והפלשתינאים ישלמו את המחיר של פשעי הנאצים?". מאוחר יותר היום צפוי שר החוץ לשאת במהלך הוועידה הודעה מטעם נשיא איראן.



מוסד יד ושם, פרסם הודעה המגנה את הוועידה בטהראן. בהודעה נאמר כי מדובר בניסיון "להקנות ארשת פנים מלומדת לאג'נדה קיצונית". "הוועידה האקדמית לכאורה בראשות הממשלה האיראנית הוא ניסיון שגרתי של הכחשת שואה ויש לדחות אותו בצורה ברורה וחד משמעית", נאמר בהודעה.



הבוקר נפתחה בטהראן, על רקע מחאות בינלאומיות, ועידת "השואה - מבט גלובלי", בחסות משרד החוץ האיראני. משרד החוץ בטהראן טוען, שמטרת הוועידה היא להעלות סימני שאלה לגבי התרחשות השואה ולהצביע על קשר בינה לסכסוך הישראלי-פלשתיני. את הוועידה יזם נשיא איראן, מחמוד אחמדינג'אד שמכחיש את השואה. אחמדינג'אד מכנה את רצח ששה מיליון היהודים על ידי המשטר הנאצי, במהלך מלחמת העולם השנייה, כ"מיתוס" ו"הגזמה".



הוועידה תימשך כיומיים והיא תיערך במכון ללימודי פוליטיקה ויחסים בינלאומיים של משרד החוץ האיראני. לוועידה הוזמנו 67 אורחים מ-30 מדינות וכן "כמה יהודים". בין המוזמנים - הרב החרדי האוסטרי משה אריה פרידמן.



ראסול מוסאבי, נשיא המכון, אמר כי הוועידה מאפשרת לדון בשואה בצורה חופשית. "הוועידה היום אינה מחפשת להכחיש או לאשר את השואה. הוועידה מספקת את האווירה המדעית הנכונה למלומדים לומר את דעתם בנושא היסטורי", אמר בנאום הפתיחה. מוסאבי אמר גם, כי הוועידה מאפשרת לדון בשאלות אודות השואה הרחק מהטאבו שהטיל המערב על דיון בנושא וללא המגבלות שנכפו על חוקרים באירופה לדון בשואה.



מחלקת המדינה של ארה"ב, משרד החוץ של גרמניה ומזכ"ל האו"ם, קופי אנאן, הביעו בימים האחרונים הסתייגות מהוועידה.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully