וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפניקס מנצלת את חלון ההזדמנויות האחרון לשווק פוליסת ביטוח חיים המפחיתה דמי ניהול לאורך זמן

ליאור רבינוביץ

11.12.2006 / 13:42

החל מ-2007 ייאסר שיווק פוליסות ביטוח המקשות על ניוד חופשי בין מוצרי חיסכון ארוך טווח



מנצלת את ההזדמנות האחרונה למכור פוליסות ביטוח חיים שנותנות הנחה בדמי הניהול למתמידים. מבצע סוף השנה של הפניקס נועד לנצל את הפרצה שאיפשר המפקח על הביטוח, במכירת פוליסות מסוג "הפחתה בדמי הניהול לאורך הזמן" עד סוף 2006. משרד האוצר לא יאפשר מכירת פוליסות כגון "מסלול" של הפניקס ו"מגדלור" של כיוון שהן נוגדות, לדעת המפקח על הביטוח, את רפורמת הניוד החופשי בין מוצרי חיסכון ארוך טווח.



הבינוחברות הביטוח הבינו כי החולשה בפוליסות ביטוח החיים ומעבר כספים לקרנות הפנסיה נובע מדמי הניהול הגבוהים בפוליסות ביטוח החיים. ההפרשים בדמי הניהול גבוהים, ומשמעותיים לאורך זמן.



היתרון הגדול של ביטוח החיים על פני הפנסיה: כיסוי ביטוחי טוב יותר וחוזה הנערך בין חברת הביטוח למבוטח, ולא תקנון בין העמית לבין קרן הפנסיה.



הראשונים לזהות את החולשה של פוליסת ביטוח החיים ולהציע מענה היו חברת מגדל, עם פוליסת "המגדלור". המפקח על הביטוח הגיב באיסור על מכירת הפוליסה החל מ-2007 - מה שאיפשר לחברת הביטוח למכור את "המגדלור" בהיקפים משמעותיים. חברות הביטוח האחרות הגיבו במוצרים דומים, כגון "מסלול" של הפניקס.



התנגדות אגף שוק ההון, הביטוח והפנסיה במשרד האוצר לפוליסת "מגדלור" ואחיותיה היתה שהן נוגדות את רפורמת הניוד. משרד האוצר טוען כי מבוטח שיודע כי יקבל הנחה משמעותית בדמי הניהול לא יעזוב פוליסה, גם אם ביצועיה בשוק ההון חלשים. מבוטחים, טוען האוצר, לא יידעו לעשות את החשבון מה עדיף - פוליסת ביטוח חיים עם תשואות חלשות אבל דמי ניהול מופחתים עם הזמן, או מוצר חיסכון ארוך טווח עם תשואה טובה ודמי ניהול קבועים.



דובי רם, מנהל חיסכון ארוך טווח בהפניקס, הצביע על ההבדל בין "מסלול" לבין פוליסות ההפחתה לאורך זמן הקיימות בשוק: "ב'מסלול' ההטבה גלומה בהפחתת דמי הניהול מצבירה כבר לאורך תקופת הביטוח, ללא התניות ותנאים מגבילים". במסלולים אחרים, אומר רם, נהנים המבוטחים רק בשלב הפרישה.



מבט אל המסלולים הקיימים בתוך "מסלול" מאשש את חששות משרד האוצר כי פוליסות מסוג זה ייפגעו בניוד. דמי הניהול בפוליסת "משולב פלוס" עומדים על 9%, ויורדים ל-3% החל מהשנה ה-11. המפקח על הביטוח חושש כי ב-11 השנים הללו המבוטח יהיה "מסונדל" בגלל ההפחתה בדמי הניהול, ולא יעשה השוואת תשואות בין תוכניות החיסכון ארוך הטווח.



> כל מידע שתרצה - ישר אליך ובחינם!


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully