וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תשובה נכנס לפניקס וכולם קונים: בין הרוכשות - קופות הגמל של חברות הביטוח הראל, כלל ומנורה; מגדל נשארה בחוץ

שרון שפורר

11.12.2006 / 14:12

"הפניקס חוזרת למשחק", כותב האנליסט עדי אלקלעי מקבוצת אי.בי.אי, המוטרד מעסקת ריפובליק



"הפניקס חוזרת למשחק", כותב האנליסט עדי אלקלעי מקבוצת אי.בי.אי, שסבור כי הדו"ח הכספי שפירמסה חברת הביטוח בסוף נובמבר מוכיח שהחברה קוצרת את פירות השינוי החיובי שחל בה עוד לפני וללא קשר להחלפת הבעלות, מה שעשוי בראייתו רק לתרום למגמה.



הציפיות של אלקלעי להמשך שיפור ברמת הניהול תודות לבעל השליטה החדש - יצחק תשובה - ביחד עם השיפור המרשים לדעתו בעסקי הביטוח הכללי גורמים לאנליסט של קבוצת אי.בי.אי לשקול עדכון להמלצה לחברה בתקופה הקרובה. כרגע הוא ממליץ על בהמלצת "צבור" עם מחיר יעד של 18.5 שקל - בדומה למחירה הבוקר בתל אביב.



ייתכן והדבר שגורם לאלקלעי להמתין עם העלאת ההמלצה הוא האופציה שקיבלה הפניקס מדלק לרכישת עד 33% מחברת הביטוח האמריקאית ריפובליק, אותה רכשה דלק באוגוסט בכ-290 מיליון דולר. לדעתו, אין לפניקס יתרון יחסי לתרום לריפובליק, ומעבר לפיזור הסיכון ועלויות הרכישה של דלק הוא אינו רואה סינרגיה אמיתית בין החברות. עם זאת, הוא מסייג, לאור מגמת היציאה לחו"ל, הוא אינו פוסל אפשרות של השקעה פיננסית כמרכז רווח נוסף ובלתי תלוי בשוק המקומי, שיקטין את תלות החברה בשווקי הביטוח וההון המקומי.



ובינתיים, ביום חמישי לפני שבוע השלימה הפניקס הקצאה פרטית של כ-400 מיליון שקל למשקיעים מוסדיים, בהובלת אקסלנס חיתום - שהשליטה בה נרכשה על ידי הפניקס בשנה האחרונה - ביחד עם כלל חיתום לידר שוקי הון ולאומי ושות' חתמים. המטרה של הקצאה זו היתה להגדיל את שיעור אחזקות הציבור במניות החברה לכ-20% - השיעור המינימלי הדרוש ממניה הנסחרת בתל אביב 75 (ומתוקף כך גם בתל אביב 100).



מניות הפניקס עלו ב-12.5% בחודש האחרון במחזור של 2 מיליון שקל בממוצע, אחרי עלייה של 25% מתחילת השנה במחזור של כ-600 אלף שקל בממוצע בלבד. בשבוע האחרון, ככל הנראה בעקבות ההקצאה שתשיב את הפניקס למדד תל אביב 100 הנחשב, ריכזה המניה מחזורים ערים של כ-3.7 מיליון שקל ביום. המשמעות של כניסה למדד זה עבור הפניקס היא נזילות וסחירתו גבוהות יותר בשל כניסה של מוסדיים בעלי מדיניות השקעה מוגדרת או תעודות אינדקס עוקבות מדדים שמזרימות גם הן ביקושים למניה.



בהקצאה האחרונה, שהוגבלה על ידי הבורסה לקרנות נאמנות, קופות גמל ופוליסות משתתפות ולא היתה פתוחה לנוסטרו או לגופי חיתום, רכשו משקיעים מוסדיים רבים חבילות של עשרות מיליוני שקלים: הגדולים שבהם קופות הגמל של הבינלאומי, עם חבילה של כ-40 מיליון שקל וגמולות של בנק הפועלים, עם חבילה של כ-50 מיליון שקל. קופות הגמל של יהב לקחו 25 מיליון שקל במניות, מבטחים הוותיקה לקחה כ-30 מיליון שקל, מנורה לקחו חבילה של כ-20 מיליון שקל וכלל גמל וכלל קרנות נאמנות רכשו מניות בהיקף של כ-25 מיליון שקל ביחד.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully