וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גיל שרון: "החדירה הנמוכה של דור 3 תפגע במשק"

ערן גבאי

11.12.2006 / 17:37

מנכ"ל פלאפון בועידת ישראל לעסקים: "לרגולטור יש יד ורגל בהפיכת חברות הסלולר לשנואות"

"לרגולטור יש יד ורגל בהפיכת חברות הסלולר לשנואות. בהיעדר ראייה רחבה ואופק רגולטורי ארוך טווח נוצרה תחרות פופוליסטית כשרגולטורים וחברי כנסת יזמו הצעות נגד חברות הסלולר, שרובן היו במטרה לפגוע או לשנות התנהגות בשוק תחרותי", כך אמר היום מנכל פלאפון, גיל שרון, בוועידת ישראל לעסקים של העיתון "גלובס".

שרון התלונן על כך שלא יכול להיות מצב בו הרגולטור יבקש לבצע עשרות שינויים במשך שנה ברישיונות חברות הסלולר. "ישראל מאבדת את הבכורה והמובילות העולמית בתקשורת. אנחנו לא מובילים בחדירת שירותי הדור השלישי, שהם פחות מ-7% מסך המנויים בישראל, ותהיה לזה השפעה על המשק כולו", אמר שרון.

המשנה למנכ"ל פרטנר, דוד אבנר, אמר כי "יש שינוי באווירה כלפי חברות הסלולר. זה נובע משתי סיבות: אנחנו מצליחים; ואנחנו שולחים חשבון ללקוח כל חודש באופן ישיר". אבנר העלה כדוגמה להתנהלות בעייתית של הרגולטור את עניין ההחלטה על תוכנית ניידות המספרים, והלין על כך שחברות הסלולר נדרשו תחילה לבצע את תוכנית המספור והמעבר ל-10 ספרות; אחר כך נדרשו לבצע את ניידות המספרים; וגם כיום אין איש שחושב על כך שבעוד שנתיים יידרשו שוב החברות לבצע פרויקט שלישי, כשתידרש ההתממשקות בין קו נייח לנייד. "ואז שוב יעמדו פוליטיקאים שיצילו את עם ישראל", אמר אבנר.

אסף כהן, סמנכ"ל בכיר לכלכלה במשרד התקשורת, הגיב על דברי אבנר ושרון ואמר כי "משרד התקשורת רוצה להגביר את התחרות בסלולר, ואם החברות נוקטות במהלכים לא הוגנים כלפי הצרכנים - אז המשרד מתערב".

מנכ"ל פלאפון, גיל שרון, אמר כי יש מקום לעשות "קאם-בק" לאמירות שנפוצו בתחילת שנות ה-2000 ולפיהן "התוכן הוא המלך" והחיפוש אחר ה"קיליר אפליקיישן". שרון טען כי כבר כיום רושמות חברות הסלולר הכנסות של כמיליארד שקל משירותי התוכן הסלולרים על סוגיו השונים, ושהתחום צומח בקצב של כ-20% בשנה. באשר לקיליר אפליקיישן, אמר שרון כי הטלוויזיה הסלולרית תהיה הקיליר אפליקיישן כיוון שהטלוויזיה מושכת אליה הכי הרבה צופים ושעות צפייה ועל כן כיוון ההתפתחות שלה אל עבר האינטרנט (IPTV) והסלולר (המובייל TV) מבטיח שהיא תהיה הצלחה גדולה גם בפלטפורמות אלה. פלאפון, מאז כניסתו של שרון לתפקיד, סימנה לעצמה כמטרה לקדם את העיסוק בטלוויזיה הסלולרית בישראל, והיא צפויה לבצע בחודשים הקרובים ניסוי ראשון ונקודתי בישראל לשירות הטלוויזיה הסלולרית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully