וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ניסאן מצטרפת למגמה הירוקה: חשפה תוכנית להשקת מכוניות היבריד, ביו-אתנול ומכוניות "ירוקות" נוספות

סוכנויות הידיעות

11.12.2006 / 17:58

ניסאן תקצץ פליטת גזים במכוניותיה כחלק מיוזמה הנקראת ניסאן גרין פרוגרם 2010



ניסאן מוטורס, יצרנית המכוניות השנייה בגודלה ביפאן, חשפה תוכנית להשקת מכוניות היבריד (המורכבות ממנועים משולבי חשמל ובנזין), ביו-אתנול ומכוניות "ירוקות" נוספות במטרה לנפץ את תדמיתה כמפגרת מאחורי טויוטה והונדה בנושאי איכות הסביבה.



כחלק מיוזמה רחבה הנקראת ניסאן גרין פרוגרם 2010, ניסאן מתכננת לקצץ את פליטת הפחמן דו-חמצני ופליטות גזים נוספים בצינורות הפליטה במכוניותיה. יצרנית המכוניות תשווק מכונית היבריד המורכבת בטכנולוגיה פנימית החל משנת העסקים שתחל באפריל 2010, בתחילה לשוק מקומי ואח"כ לשוק האמריקאי.



לניסאן אין עדיין דגם של מכונית היבריד המופץ לשוק. הדגם הראשון יהיה האלטימה סדאן, שייוצר על ידי טכנולוגיה מורשה של טויוטה, ויושק בארה"ב באביב הבא.



מנכ"ל ניסאן, קרלוס גוסן, היה ידוע בעמדתו הקרירה כלפי טכנולוגיית ההיבריד, בטענה שהיא יקרה מדי לצרכנים ואינה טומנת רווחים ליצרניות המכוניות. כעת אומרת ניסאן כי מכוניות ההיבריד מתוצרתה יאזנו עלויות ושווי כך שיהיו רווחיות כבר מן ההתחלה. "זה אינו שינוי פתאומי בהשקפה. אנו פשוט מעט מפגרים בהבאת הטכנולוגיות שברשותינו לידיעת הציבור", אמר סמנכ"ל התפעול טושיוקי שיגה. המכוניות העתידיות, למעט דגם האלטימה, ייוצרו בעזרת טכנולוגיה של החברה עצמה, מסר בכיר בניסאן.



כמו כן, ניסאן אמרה כי תפתח את המכונית הראשונה בעולם שתיסע 100 ק"מ בצריכה של 3 ליטר דלק בלבד, בעזרת שיפור מנוע הבעירה הפנימית. מכונית זו מתוכננת להשקה ביפאן ב-2010.



בתחומים אחרים, ניסאן אמרה כי תפתח מנועים המופעלים על ידי דיזל נקי, אשר יוכפפו לסטנדרטים הנוקשים לגבי פליטת גזים בארה"ב וביפאן, מתוך שיתוף פעולה עם יצרנית המכוניות רנו. בנוסף, ניסאן תגביר את קצב פיתוח טכנולוגית המכוניות האלקטרוניות.



מאמץ נוסף של ניסאן יכלול צמצום של פליטת פחמן דו חמצני במפעליה ברחבי העולם ב-7% ב-2010 לעומת הרמה שנמדדה ב-2005.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully