וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הנהלת בזק מגבשת אסטרטגיה עסקית חדשה

ערן גבאי

11.12.2006 / 18:07

על אף שהחברה לא קיבלה עדיין אופק רגולטורי ליכולתה לעשות שימוש עתידי בטכנולוגיות

הנהלת בזק מגבשת בימים אלה אסטרטגיה עסקית חדשה להשקעות הקבוצה בטכנולוגיות עתידיות, וזאת על אף שהחברה לא קיבלה עדיין אופק רגולטורי ליכולתה לעשות שימוש עתידי בטכנולוגיות - כך נודע ל-TheMarker.

הדיונים בנושא וגיבוש האסטרטגיה העסקית החדשה בעיתוי הנוכחי מפתיעים ביותר כיוון שמשרד התקשורת טרם הכריע בעניין יכולת קבוצת בזק לעשות שימוש בשירותי ה-VOB (שירותי טלפוניה על גבי פס רחב באמצעות פרוטוקול האינטרנט), ולא קיבל החלטה באם תורשה בזק להפעיל שירותי תוכן על גבי רשת ה-NGN, רשת דור העתיד שלה. במשרד התקשורת דווקא נוטים שלא לאשר לחברות הבנות של בזק פעילות במסגרת שירותי הטלפוניה על גבי האינטרנט (VoIP).

בזק הקפיאה את המהלכים להקמת רשת ה-NGN בהשקעה של כ-500 מיליון דולר כדי ללחוץ על הרגולטור לאשר לה הקלות בפעילות כקבוצת תקשורת ולאפשר לה להעביר תכנים על גבי הרשת החדשה. הסוגייה אמורה להתבהר רק במסגרת דיוני הוועדה הציבורית לבחינת התחרות בשוק התקשורת בעוד כחצי שנה, אך עדיין החליטו בבזק לקיים את הדיונים לגיבוש אסטרטגיה עסקית כבר עכשיו. הדבר עשוי להעיד על כך שבבזק עשויים לקבל החלטה להשקעה ברשת ה-NGN גם מבלי שימתינו לגמר דיוני הוועדה הציבורית.

בזק הודיעה לפני כחצי שנה, בצעד מפתיע, שהיא לא תבצע את ההשקעה ברשת דור העתיד, ה-NGN, שאמורה לאפשר לכל קבוצת בזק לספק את כלל שירותי התקשורת על גבי רשת האינטרנט (ה-IP), וקבעה כי החלטתה זו לא תשתנה עד שיוסרו הקשיים שמערימים עליה גורמי הרגולציה, לטענתה. בבזק טענו עד כה כי אם לא יתאפשר לחברות הבנות בקבוצה לפעול במסגרת תשתית הרשת העתידית, אין טעם מבחינתה להיכנס להשקעות בסדרי גודל שכאלה.

בזק צפויה באמצעות הקמת רשת ה-NGN לספק יכולות העברת מידע בקצבים של 20 מגה ביט ולהציע את כלל שירותי התקשורת של הקבוצה על גבי פלטפורמת ה-IP, ובכללם את שידורי הלוויין על גבי המערך הקרקעי וכן למזג בין מערכי ההנדסה של בזק ופלאפון כחלק מהמהלך לחיבור בין התשתית הנייחת של בזק לתשתית הסלולר של החברה הבת פלאפון. כמו כן, הרשת אמורה לספק ללקוחות, בין השאר, שידורי טלוויזיה באיכות גבוהה הרבה יותר, ביצוע שיחות בטלפון סלולרי על גבי הרשת הנייחת, כולל חיוב בתעריף של שיחה נייחת והורדה והעלאה של מידע ברוחבי פס הגבוהים פי עשרה מהמקובלים כיום.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully