וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המלאי הסיטוני באוקטובר בארה"ב רשם עלייה גדולה מהצפוי של 0.8% בהובלת מגזרי המכוניות והמכונות וציוד למחשבים

סוכנויות הידיעות

11.12.2006 / 18:19

הגידול במלאי, במידה שיימשך, עלול להוביל לקיצוצים בתפוקה ובמשרות



המלאי הסיטוני באוקטובר בארה"ב עלה לרמתו הגבוהה ביותר ביחס למכירות הסיטוניות בשלושת השנים האחרונות בהובלת מגזרי המכוניות, המכונות וציוד המחשבים, מסר היום המשרד למסחר האמריקאי.



המלאי הסיטוני עלה ב-0.8% באוקטובר לעומת עלייה של 0.7% בספטמבר. הערכות הכלכלנים היו לעלייה של 0.5%. מכירות סיטוניות רשמו ירידה של 0.5% באוקטובר, זה החודש השני ברציפות , לעומת הנפילה של 1.5% שנרשמה בספטמבר.



מלאי המכוניות עלה באוקטובר ב-0.9%, מלאי המכונות הוסיף 1% וציוד למחשבים עלה ב-2.3%. בסך הכול, מלאי מוצרים בני קיימא עלה ב-0.7% בעוד מלאי מוצרים שאינם בני קיימא רשם עלייה של 0.9%.



היחס בין המלאי למכירות עלה ל-1.20 באוקטובר לעומת 1.18 בספטמבר. הפעם האחרונה שבה נרשם יחס גבוה יותר היתה בנובמבר 2003. היחס בין המלאי למכירות רשם שפל שיא של 1.15 במאי, יוני ויולי.



הגידול במלאי, אם ימשיך, עלול להוביל לקיצוצים בתפוקה ובמשרות. המלאי הסיטוני רשם עלייה של 10.1% במהלך השנה האחרונה. מכירות סיטוניות עלו ב-5.9% בשנה האחרונה.



דו"ח המלאי הסיטוני אינו משפיע, בדרך כלל, על השווקים הכלכליים. הוא מהווה עניין, בעיקר, לכלכנים המנסים להתאים את הערכותיהם לגבי נתוני התמ"ג.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully