וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שלמה נחמה: אין איזונים ובלמים בין הרשויות בארץ

איתמר סיידא

11.12.2006 / 20:35

יו"ר בנק הפועלים: "בטווח הארוך אני מודאג מהיכולות שלנו ליצור את התנאים המתאימים להמשך צמיחה כלכלית בישראל"

"תפקודה של המערכת הפוליטית בישראל רחוק מלהשביע רצון. אין מספיק איזונים ובלמים בין הרשויות בישראל. אין שיווי משקל נכון בין הגורמים. זה מה שמוביל למצב של חוסר עשייה ושיתוק". כך אמר הערב יו"ר בנק הפועלים, שלמה נחמה במושב הנעילה של ועידת ישראל לעסקים.

לדבריו, "במערכת הפוליטית בישראל מצויים אנשים מצויינים אולם המורכבות של המערכת משתקת אותם. ממשלות ישראל מתקשות לקבל החלטות ועוד יותר בלבצע את ההחלטות שלהן. בעשור הקרוב הממשלות שלנו יצטרכו לקבל החלטות משמעותיות. לשם כך דרוש שינוי במבנה השלטון".

נחמה הוסיף כי "בטווח הארוך אני מודאג מהיכולות שלנו ליצור את התנאים המתאימים להמשך שגשוג וצמיחה כלכלית בישראל. כמו כל כלכלה בעולם גם אנחנו נתונים למחזוריות. אנחנו היום בגל החיובי. להערכתי בשנה הקרובה, הכלכלה בישראל צפויה להיות חיובית, היא תמשיך להציג הישגים טובים אך עדיין לא נעשה מספיק למען עתידנו ועתיד ילדינו. לעניות דעתי אין חזון מגובש לישראל. אין תוכנית לטווח ארוך ואין אסטרטגיה".

"על הממשלה לייצר אג'נדה אסטרטגית, שמרכיב אחד שלו הוא מאזן חדש, שיכלול את ארה"ב והקהילה היהודית. עלינו ליצור קואליציה אסטרטגית עם הגורמים המתונים באיזור, שהאיסלם הקיצוני מאיים גם עליהם" אמר נחמה.

לדבריו "עלינו להוריד את החסמים הרגולטוריים ולהמשיך ברפורמות המבניות בישראל על מנת לעודד את התחרות ואת כניסת ההון הזר לישראל. אם לא נעשה זאת הוא ילך למדינות אחרות. אנחנו מחוייבים לחברה צודקת. המפתח טמון במערכת החינוך. אני לא מאמין בקיצורי דרך או פתרונות פלא. עלינו לבנות מחדש את מערכת החינוך שהיום לא נותנת מענה לדרישות של המדינה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully