וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הערכות: מיקרוסופט או יאהו ירכשו את מטהקפה

הדר תדמור

12.12.2006 / 9:09

הירידה במספר הגולשים למתחרה הישראלית של YouTube עלולה לסכל את המכירה בעבור 300 מיליון דולר

חרושת השמועות לגבי רכישה אפשרית של מטהקפה, אתר שיתוף סרטוני הווידיאו הישראלי המתחרה עם YouTube, לא עוצרת לרגע. לאחר שרחש וגעש עמק הסיליקון בעקבות רכישתה של YouTube על ידי גוגל בסכום של 1.65 מיליארד דולר, נשאלה השאלה מדוע לא מטהקפה.

אייל הרצוג, מייסד מטהקפה, אמר ל-TheMarker בתחילת אוקטובר, כי מטהקפה הוא אתר שיתוף הווידיאו העצמאי הגדול בעולם. יום לאחר מכן, פירסם העיתון "אקונומיסט" כתבה גדולה על מטהקפה, בה התראיין אריק צ'רניאק, אחד ממייסדי החברה, שטען כי החברה הישראלית אמנם קטנה פי עשרה מ-YouTube, אך בהיקף הצפיות בקטעי וידיאו פופולריים, מתחרות החברות כתף לכתף.

כנראה שהחברות הגדולות בעמק הסיליקון שוכנעו. השמועות העדכניות להיום הן שאחת מהחברות הגדולות - מיקרוסופט או יאהו - עשויה לרכוש את מטהקפה בעבור 300 מיליון דולר. השמועות לגבי רכישה אפשרית של מטהקפה על ידי יאהו החלו לאחר שענקית מנועי החיפוש החלה בארגון מחדש של החברה בעקבות "מניפסט חמאת הבוטנים" - מזכר פנימי שקרא לשינויים קיצוניים ביאהו.

עם זאת, ייתכן שהשמועות על רכישה אפשרית של חברת מטהקפה ייפסקו בקרוב בעקבות פרסומם של נתוני תנועת הגולשים לאתר בחודש נובמבר. לפי אתר טק-קראנץ', מספר הגולשים לאתר מטהקפה ירד מ-4.2 מיליון גולשים בספטמבר ל-3.1 מיליון גולשים בנובמבר - ירידה של כ-25%. מספר העמודים שנצפו באתר נותר ברמתו באותה תקופה, והסתכם ב-97 מיליון בספטמבר לעומת 101 מיליון בנובמבר.

אריק צ'רניאק, אחד מהיזמים של החברה, הכחיש אמש בפני TheMarker כי יש אמת בשמועות. בדואר אלקטרוני ששלח ציין: "לא קורה כרגע שום דבר". עם זאת, ל-TheMarker נודע כי בעבר היו פניות לרכישת החברה, בעיקר מאז עסקת יוטיוב-גוגל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully