וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עושים כסף מ-P2P: הסטארט אפ הישראלי אוברסי גייס 6 מיליון דולר

גיא גרימלנד

12.12.2006 / 10:09

החברה מציעה לספקיות אינטרנט שרתי ניהול תעבורה להקלת עומסים הנובעים משיתוף קבצים



ספקיות האינטרנט נאנקות. ההייפ סביב החלפת קבצים לא פוסק, ולמרות האיומים בתביעות על הפרת זכויות יוצרים - הגולשים לא נרתעים מלהמשיך ולהשתמש בתוכנות P2P (תוכנות לשיתוף קבצים). התוצאה: משנה לשנה חל גידול עצום בשימוש בתוכנות אלו. ספקיות האינטרנט לא יודו בכך בפומבי, אבל למעשה רוב תעבורת האינטרנט שעליהן הן אחריות מושתת על הורדת קבצים, רבים מהם לא חוקיים. עד כדי כך ש-70%-90% מתעבורת הרשת נובעת מ-P2P.



כדי להתמודד עם בעיה זו מפתחת חברת סטארט-אפ ישראלית בשם אוברסי (oversi) טכנולוגיה המציעה לספקיות אינטרנט שרתי ניהול תעבורה (proxy), שמטרתם להקל על עומסי תעבורה הנובעים משימוש של לקוחות קצה בתוכנות שיתוף קבצים. ל-TheMarker נודע כי החברה סיימה באחרונה גיוס בהיקף של 6 מיליון דולר בהובלת כרמל ונצ'רס. לגיוס הצטרפו המשקיעים הקיימים: סטייג' וואן ונצ'רס, לאב וואן אינוביישנס וטמפופארק פאנד, המנהלת על ידי קרן ההון סיכון הגרמנית - smac פרטנרס.



הפיתוח הטכנולוגי של אוברסי משלב חומרה ותוכנה. החברה מציעה לספקיות אינטרנט שרתי ניהול תעבורה בנפחי עשרות טרות בייטים. הללו פועלים בדומה לפעולתו של זכרון מטמון (Cache memory) במחשב.



המערכת של אוברסי, שלמעשה פועלת באמצעות אחסון גרידי, יודעת לזהות אלו קבצים פופולריים המשתמשים מבקשים ולאחסן אותם לצורך שליפה מהירה. זה מאפשר הורדה משמעותית של העומס על הרשת ושל עלויות הספקת השירות, תוך שיפור הביצועים ללקוחות שלא מורידים קבצים וצורכים פס רחב "רגיל".



אוברסי הוקמה בסוף 2004 על ידי עופר ולד, ממקימי סרפרי (Surfree), המשמש כיום מנהל טכנולוגיה ראשי בחברה, ואיתן עפרון, ממייסדי קרניקס. החברה היא יוצאת החממה הטכנולוגית של סטייג' וואן (לאב וואן אינוביישנס).



אוברסי מעסיקה 19 עובדים ופועלת ממשרדים בפתח תקוה. בשלב זה אוברסי מכרה מספר קטן של מערכות לספקיות אינטרנט, אך השאיפה היא שעם כספי הגיוס החדש - היקף המכירות יגיע עד תום 2007 ליותר מ-5 מיליון דולר. מנכ"ל החברה הוא יואב אבטליון שנמנה על מייסדי חברת נייס. לפי אבטליון, עד כה החברה זכתה להשקעה המסתכמת בפחות מ-1.5 מיליון דולר והגיוס הנוכחי יביא להגדלת מערך המכירות של החברה. לדבריו, מערכות אוברסי מתאימות במיוחד לטפל בתעבורת קבצי וידיאו - אחד התחומים החמים באינטרנט. "זו תקופה חמה ועלינו לרוץ מהר", מסביר אבטליון. "כיום יותר משתמשים מורידים קבצים ברשת".


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully