וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אנליסטים: ייצור קונסולת המשחקים של מיקרוסופט, ה-Xbox, נמצא בפיגור של 3-4 שבועות

יהודה שויצר

14.8.2001 / 20:24

החברה צפויה להשיק את הקונסולה ב-8 בנובמבר; מיקרוסופט מעריכה כי למרות הפיגור ההשקה תתקיים במועד

ייצור קונסולת המשחקים של מיקרוסופט , ה-Xbox, נמצא בפיגור של 3-4 שבועות, כך העריכו היום אנליסטים. אריק רוב ודיוויד רידרמן, אנליסטים מבית ההשקעות וויזל פרטנרס, ציינו כי פגם בלוח האם שייצרה אינטל לשימוש ב-Xbox עלול לטרפד את תוכניתה של ענקית התוכנה להשיק את משחק הווידיאו המתקדם שלה, ב-8 לנובמבר.

ב-8 בנובמבר צפויה מיקרוסופט להוציא לשוק בין 600-800 אלף יחידות של המשחק, כשהמטרת היא לעמוד ביעד של 1.5 מיליון מכשירים עד סוף שנת 2001. רובי באך, "סמנכ"ל ראשי לענייני Xbox" במיקרוסופט, אמר לאחרונה כי ביום תחילת המכירות של ה-Xbox מספר היחידות יהיה גבוה ב-50% עד 100% ממספר המכשירים שהיו לסוני ביום שהחלה למכור את הפלייסטיישן 2; "אנחנו מאוד גאים בכך", אמר אז. מחירה יהיה 299 דולר - זהה למחיר הפלייסטיישן 2 של סוני.

למרות התקלה, והפגיעה בקצב הייצור, מדגישים האנליסטים כי אין זה הכרחי שההשקה של הקונסולה תדחה. האנליסטים ציינו כי עיכוב בייצור הוא מצב שכיח בתחום החומרה.

כאשר סוני השיקה את הפלייסטיישן 2 שלה, היא נפגעה קשות מכך שלא היו לה מספיק מכשירים לשיווק. לדברי החברה, היא התכוננה להשקה והכינה 500 אלף מכשירים. סוני טוענת שעד כה נמכרו יותר מ-3 מיליון יחידות.

בו בעת הכריזה נינטנדו שניתן יהיה לרכוש את הקונסולה שלה, Gamecube, החל מה-5 לנובמבר, כשבכך היא מקדימה את מיקרוסופט ב-3 ימים. למרות שרוב לקוחותיה של נינטנדו צעירים למדי, אין להתעלם ממשחקי המלחמה שהיא משווקת.

מיקרוסופט צופה למכור מיליון עד מיליון וחצי מכשירי Xbox במהלך תקופת החגים. לדברי החברה, עד למועד ההשקה יהיו לה כ-20 משחקים מוכנים. בעוד שרוב תשומת הלב בתעשייה התמקדה בקונסולה של מיקרוסופט, דווקא מספר המשחקים שהחברה תציע הוא הדבר שישפיע ביותר על המכירות.

לדברי באך, 80 משחקים שונים נמצאים כעת בשלבי פיתוח. כאשר סוני השיקה את הפלייסטיישן 2 היו לה 26 משחקים מוכנים, והחברה טוענת שעד חג המולד יהיו כבר 50 משחקים.

השקת ה-Xbox חשובה במיוחד עבור מיקרוסופט, שרוצה להרחיב את נוכחותה מעבר לשוק ה-PC. מיקרוסופט השקיעה 500 מיליון דולר בשיווק אגרסיווי כדי לדחוף את הקונסולה לשוק משחקי הווידיאו בניסיון לפרוץ ממחשבי הלקוחות אל הסלון שלהם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully