וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מה יהיו יעדי התיירות המומלצים ב-2007

משה גלעד

12.12.2006 / 13:17

מומחי תיירות מכל העולם, מגזינים מובילים ומדורי נסיעות בחרו את הזוכים הגדולים בתחום התיירות

בדצמבר מסכמים: מה היו יעדי הנסיעה הכי מוצלחים בשנה האחרונה? מהם היעדים האהובים ביותר? איך כדאי להגיע אליהם? איפה כדאי ללון בהם ומה כדאי לעשות? מומחי תיירות מכל העולם, מגזינים מובילים, מדורי נסיעות בעיתונים נחשבים, כולם בוחרים את הזוכים הגדולים של השנה בתחום הנסיעות.

להלכה, זו התבוננות לאחור על 2006 שמסתיימת. למעשה, זו המלצה לשנה הבאה. במובנים רבים, זו רשימת משימות או ליתר דיוק רשימת חלומות. איפה כדאי לנחות ב-2007? מהי המגמה העולמית, מהם היעדים המצטיינים? כל מי שקורא את הרשימות האלה שואל את עצמו "בכמה מן היעדים האלה כבר ביקרנו?" לעתים קרובות מותר למקרא הרשימות האלה למלמל בלי שאיש ישמע, "כלום, כלום הם לא מבינים שם במערכת". כל אחד הרי היה בוחר רשימת מצטיינים מוצלחת הרבה יותר.

יש שתי שיטות בסיסיות להכנת רשימות כאלה - מומחים שהתכנסו והצביעו, או חוות דעת של קהל הקוראים והנוסעים שנאספו בשקידה במערכות העיתונים והוגשו לקוראים על מגשית קומפקטית של ארוחת טיסה.

מובן מאליו שאין הסכמה בין המומחים. שיטות הבחירה השונות, האופי השונה של הבוחרים והמגוון העצום שעל פיו אפשר להחליט מהו יעד נהדר ומהי עיר כושלת - מבטלים כל אפשרות לקביעות נחרצות. ולמרות כל ההסתייגויות, הרשימות האלה מרתקות. ארבע רשימות מובאות כאן עם פרשנות מצומצמת ומלמולים נלווים מרוסנים היטב.

השלטון האוסטרלי הסתיים

רשימת המצטיינים המשותפת של מדורי הנסיעות בעיתונים הבריטיים "גרדיאן" ו"אובזרוור" מחולקת לקטגוריות. המעניינת שבהן מוקדשת לערים שהן יעדי התיירות האהובים והמוצלחים ביותר מחוץ לבריטניה. כאן התחולל השנה מהפך אמיתי. השלטון האוסטרלי הסתיים. במשך כמה שנים רצופות נבחרו סידני ומלבורן ליעדים האהובים ביותר. השנה נדחקו שתי הערים האלה למקומות השני והשלישי. הונג קונג תפסה את מקומה בראש הרשימה. קייפטאון בדרום אפריקה ניצבת במקום הרביעי. סוויליה בדרום ספרד היא היעד האירופי הראשון ברשימה זו וניצבת במקום החמישי. ונציה נבחרה למקום השישי, בואנוס איירס שביעית, ברלין שמינית (לאחר שהופיעה רק במקום ה-30 בשנה שעברה) וניו יורק וסן פרנסיסקו תשיעית ועשירית.

בעשירייה השנייה יש רצף של ערים אירופיות - ברצלונה, פירנצה, ברוז' ופראג. פאריס נבחרה השנה רק למקום ה-22. בנגקוק, בירת תאילנד, שלא הופיעה כלל ברשימת השנה שעברה, תופסת את המקום ה-15. ברשימת המדינות האירופיות האהובות ביותר על קוראי "גרדיאן" ו"אובזרוור" תופסת שוודיה את המקום הראשון. אחריה מופיעות איטליה, נורווגיה, שווייץ ואוסטריה. קרואטיה מופיעה ברשימה זו במקום השמיני, יוון בתשיעי, צרפת ב-14 וטורקיה ב-15.

ברשימות היעדים מחוץ לאירופה מופיעה ניו זילנד במקום הראשון ואחריה יפאן, האיים המלדיוויים, אוסטרליה, מלזיה ופרו. תאילנד מופיעה במקום העשירי וסין במקום ה-14.

ובמקום התשיעי: ביירות

מגזין הנסיעות "Travel & Leisure" בוחר ערים ומחלק אותן לרשימות על פי האזור הגיאוגרפי. ברשימה הכללית, שהיא שקלול כל הבחירות האזוריות, תופסות שתי ערים איטלקיות את המקומות הראשונים: פירנצה שבטוסקנה מופיעה במקום הראשון. רומא תופסת את המקום השני. נתון בולט נוסף ברשימה זו הוא ששני יעדים בתאילנד מופיעים בעשירייה הראשונה: בנגקוק במקום השלישי והעיר צ'אנג מאי בצפון תאילנד תופסת את המקום החמישי. שתי הנציגות האמריקאיות ברשימה הן ניו יורק במקום השמיני וסן פרנסיסקו בעשירי. הבחירה המוזרה ביותר, שהניבה כבר הסתייגויות, היא הצבתה של ביירות במקום התשיעי. ליד בחירה זו מופיעה הערה שמסבירה שהקוראים שהציעו את ביירות כיעד תיירותי נפלא עשו זאת לפני שפרצה המלחמת בלבנון.

ברשימת האיים הנבחרים של "Travel & Leisure" מופיע באלי באינדונזיה במקום הראשון. אחריו שני איים בהוואיי, במקום השמיני איי גלפגוס, ובמקום התשיעי סנטוריני - הנציג הים תיכוני היחיד ברשימה. האי פוקט בתאילנד סוגר את העשירייה הראשונה.

העיר הטובה בעולם

המגזין "קונדה נאסט טראוולר" מקדיש בכל שנה את גיליון נובמבר לסיכום השנה שחלפה ובוחר את רשימת "100 הטובים בעולם". ברשימה נכללים בתי מלון, חברות שיט, חברות תעופה, איים וערים. כל אלה מחולקים לפי אזורים גאוגרפיים. בראש רשימת הערים המצטיינות בשקלול העולמי ניצבת סידני, אחריה בדירוג מופיעות פירנצה (המובילה האירופית), סן פרנסיסקו (המובילה בארצות הברית) ובנגקוק (המובילה באסיה). הונג קונג תופסת את המקום השני באסיה ואחריה עיר תאילנדית נוספת - צ'אנג מאי.

בין עשר הערים המושכות ביותר באירופה על פי סקר הקוראים של "קונדה נאסט" מופיעות ארבע ערים איטלקיות. מלבד פירנצה אפשר למצוא בעשירייה גם את רומא, ונציה וסיינה. איסטנבול ניצבת במקום הרביעי באירופה, פאריס בחמישי ברצלונה בשישי, ברוז' הבלגית בשביעי ולונדון רק בתשיעי. וינה סוגרת את העשירייה האירופית.

חמש ערים בלבד מופיעות ברשימת קונדה נאסט של ערים באפריקה ובמזרח התיכון. קייפטאון היא הראשונה ואחריה מראקש וירושלים. ביירות מופיעה כאן במקום הרביעי ודובאי בחמישי.

ברשימת האיים של המגזין מופיעים האיים המלדיוויים במקום הראשון בשקלול עולמי. האי מאווי בהוואי במקום השני. מבין האיים האירופיים מוביל מיקונוס היווני ואחריו ניצבים מאדירה, קאפרי, סיציליה וכרתים. בעשירייה הראשונה יש שלושה איים איטלקיים (קפרי, סיציליה וסרדיניה), ארבעה איים יווניים (מיקונוס, כרתים, קורפו ורודוס), נציגות ספרדית (מיורקה) והאי חוואר בקרואטיה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully