וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נאסד"ק הגישה הצעת רכש עוינת נוספת לבורסת לונדון - בסך 5.3 מיליארד דולר

רויטרס

12.12.2006 / 13:42

נאסד"ק זקוקה ל-21.3% בלבד מקולות בעלי המניות על מנת לזכות בשליטה על הבורסה הלונדונית



נאסד"ק הגישה היום הצעת רכש עוינת לבורסת לונדון (LSE), בסך 2.7 מיליארד ליש"ט (5.3 מיליארד דולר). הבורסה האמריקאית זקוקה להיענותם של מעט יותר מחמישית בעלי המניות של הבורסה הלונדונית על מנת לבצע את ההשתלטות. הבורסה הגישה הצעה בסך 1,243 פני למניה, לאחר שבורסת לונדון כבר דחתה שתי הצעות קודמות שלה בתשעת החודשים האחרונים.



נאסד"ק כבר צברה נתח של 28.75% בבורסת לונדון, והורידה את דרישתה לשיעור בעלי המניות הנחוץ לקבלת העסקה ל-50%. לכן נחוצה לה הסכמתם של 21.3% מבעלי המניות על מנת להשתלט על הבורסה. נאסד"ק נתנה לבעלי המניות בבורסת לונדון ארכה עד ה-11 בינואר להסכים להצעה.



בורסת לונדון דחתה הצעות קודמות מצד נאסד"ק, וכן מצד מחזרות אחרות, בטענה כי ההצעות נמוכות מדי ואינן מכירות בהישגי החברה ובצפוי לה בהמשך. בורסת לונדון לא היתה זמינה לתגובה על ההצעה הנוכחית.



מתחרתה הגדולה של נאסד"ק בארה"ב, בורסת ניו יורק (NYSE), שקלה גם היא להגיש הצעת רכש לבורסת לונדון, אך כעת היא מנסה להתמזג עם הבורסה הפאן אירופית יורונקסט. דויטשה בורסה ובנק מקווארי נמנו גם הם עם מחזריה של בורסת לונדון בעבר, אך אז נסחרו מניותיה במחיר נמוך בהרבה. מחירן של מניות ה-LSE שולש ויותר בשנתיים האחרונות, בין היתר על רקע ההערכות לרכישתה. מניות ה-LSE נסחרות כיום במחיר 1,318 פני למניה.



> כל הכותרות החשובות במסך אחד - מפת החדשות של TheMarker


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully