וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פרוסייט נמכרת לפרימוורה תמורת 43 מיליון דולר

גיא גרימלנד

12.12.2006 / 14:37

זהו אקזיט כושל לקרנות ההון סיכון שהשקיעו כ-49 מיליון דולר בחברה

האקזיט השבועי שייך לחברת הסטארט אפ הישראלית פרוסייט (Prosight), שנמכרת לחברת פרימוורה (PRIMAVERA) האמריקאית תמורת סכום של כ-43 מיליון דולר - כך נודע ל-TheMarker. בסך הכל, לא מדובר בעסקה מוצלחת לקרנות ההון סיכון שהשקיעו בחברה. עד למכירה, גייסה פרוסייט 49 מיליון דולר - פחות מתג המחיר הנוכחי. לפי IVC-ONLINE, המשקיעות בחברה הן BRM קפיטל, ג'נסיס פרטנרס, גיזה, אינפינטי ופריסם קפיטל. גורם המעורה בפרטי הרכישה, הגדיר את העסקה כ"רכישה שאף קרן לא תהיה מרוצה ממנה".

פרוסייט הוקמה ב-1998 על ידי היזמים אמיר עופר ואברהמי צור. כיום, היא מעסיקה כ-100 עובדים, מהם 40 מועסקים במרכז המחקר והפיתוח בהר חוצבים בירושלים. איש מהעובדים לא צפוי להיות מפוטר בעקבות העסקה.

החברה מפתחת ומשווקת תוכנה לניהול השקעות טכנולוגיות של ארגונים גדולים המבצעים מספר רב של פרויקטים במקביל. החברה פיתחה כלים המיועדים לחברות ולממשלות, המאפשרים לקבל החלטות באילו פעילויות להתמקד על מנת לקבל את התמורה הגבוהה ביותר מהמשאבים העומדים לרשותן. לאחר בחירת הפעילויות, מפקחת התוכנה על ביצוען, בהתאם לקריטריונים מוגדרים מראש.

לדברי הגורם, החברה עברה מאז הקמתה משברים שונים. "בסופו של דבר, נמכרה החברה מאחר שהיא פיספסה את השוק. היא נמצאת שנים רבות על הכביש, וכשמישהו בא והציע לרכוש - הוחלט ללכת על זה".

היזמים כבר אינם בחברה, אך למרות זאת, ההערכה היא שהחברה צועדת בדרך נכונה. "זה לא יפתיע אם המכירות של החברה יוכפלו בשנה הקרובה תחת ניהול אחר. פרימוורה התלהבה מהטכנולוגיה של פרוסייט ויש לה מערך מכירות ושיווק עם סניפים שונים בארה"ב, שיאפשרו לחברה לצמוח", אמר הגורם.

פרימוורה מספקת פתרונות תוכנה שונים לניהול פרויקטים. החברה היא תולדה של שתי קרנות פרייווט אקוויטי, שגם עמדו מאחורי העסקה. מדובר באינסייט ונצ'ר פרטנרס ופרנסיסקו פרטנרס. החברה נוסדה בשנת 1983 ופועלת בארה"ב ובריטניה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully