וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ירידות קלות בוול סטריט

שירלי יום-טוב

12.12.2006 / 16:43

קומברס מאבדת 4% על רקע ירידה בצבר ההזמנות. תרו מאבדת 2.5% - שוב לא הגישה את הדו"ח המורחב ל-2005

בוול סטריט נפתח המסחר בירידות שערים קלות. מדד נאסד"ק יורד ב-0.1% ומדד דאו ג'ונס מאבד 0.1%. בקרב המניות הישראליות מאבדת קומברס 4.3%, לאחר שחשפה נתונים חלקיים על ביצועיה ברבעון השלישי של 2006. החברה הבת, ורינט, מאבדת 4.2% לאחר שגם היא חשפה תוצאות חלקיות לרבעון השלישי. וריפון עולה ב-3.5%.

סקירת טרום מסחר

בשוק מעריכים שהריבית תישאר על כנה ברמה של 5.25%. מה שמעניין, כרגיל, הם הרמזים לגבי הקו הצפוי על ידי הפד בהמשך, או במלים פשוטות, האם הריבית תישאר על כנה או אולי אפילו תרד. ירידה תהיה בשורה טובה עבור שוק המניות, שנהנה מהפניית כספים אליו כל אימת שהריבית המובטחת על השקעות חסרות סיכון או בסיכון נמוך - למשל באיגרות חוב - יורדת.


למגזר הטכנולוגיה לא מוסיפה היום טקסס אינסטרומנטס, יצרנית השבבים הגדולה בעולם לטלפונים סלולריים, שחתכה אתמול את תחזיותיה לרבעון הרביעי.

בין הישראליות הגיעו אתמול, לאחר סיום המסחר, תוצאות חלקיות מקבוצת קומברס טכנולוג’י. החברה דיווחה על צמיחה של 37% בהכנסות ל-411 מיליון דולר, אך לא דיווחה על רווחיה, כמו בשלושת הרבעונים האחרונים, בשל פרשיית האופציות.

נתון מרשים פחות, שעשוי להעיד על האטה בצמיחה בהמשך, ולכן להשפיע לרעה על המניה היום הוא צבר ההזמנות של החברה (הכנסות בהן תכיר החברה בשנה הקרובה), שעמד בסוף הרבעון על 706 מיליון דולר, ירידה של 6% ביחס לצבר בסיום הרבעון הקודם. מקורבים לקומברס ציינו באחרונה כי החברה ממשיכה להצליח, אך היא היתה מצליחה יותר לולא השפעת שערוריית האופציות, הגוזלת זמן ניהולי רב ומשמשת גם כנשק על ידי חברות מתחרות במשא ומתן מול לקוחות.

גם ורינט, החברה הבת, דיווחה על הכנסותיה, שהסתכמו ב-95 מיליון דולר בעקבות קפיצה של 22% ביחס לרבעון המקביל.

מניית חברת הפרמצבטיקה, תרו, זינקה אתמול ב-14% בעקבות דיבורים בשוק על השקעה של קבוצת עופר היי-טק בחברה, אבל דבר לא משנה את העובדה שהחברה נמצאת על מסלול מהיר למחיקה מהנאסד"ק. אתמול היה המועד האחרון של תרו להגיש את הדו"ח המורחב של 2005 והחברה לא עשתה כן.

חברת קליקסופטוור, שמנייתה זינקה 115% בשנה האחרונה, דיווחה היום על השלמת הטמעה של חוזה בהיקף של כמה מיליוני דולרים. קליק סיפקה לחטיבה של רשת בסט ביי האמריקאית פתרון לניהול אופטימלי של טכנאים הנותנים שירותים בבית הלקוח. שמואל ארבץ, סמנכ"ל הכספים של החברה, אמר היום כי "יש מומנטום טוב בעסקי החברה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully