וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חברת החשמל תפרסם אחת לשבוע את "מפלס החשמל" במטרה למנוע הישנותן של הפסקות חשמל

שרון קדמי

12.12.2006 / 17:07

העדכון יהפוך לחלק מתחזית מזג האוויר במהדורות החדשות בטלוויזיה ועדכונים שוטפים ברדיו ובעיתונים



בחברת החשמל מנסים להפיק לקחים מהפסקות החשמל בחודש יוני האחרון שהסבו למשק נזק מצטבר של כ-400 מיליון שקל. החברה יוצאת במיזם חדש לפיו תפרסם בכלי התקשורת השונים לציבור עדכונים שוטפים לגבי מצב רזרבות החשמל. "מפלס החשמל" שיפורסם אחת לשבוע בשגרה, יהפוך לחלק מתחזית מזג האוויר במהדורות החדשות בטלוויזיה ועדכונים שוטפים ברדיו ובעיתונים. "מפלס החשמל" יעדכן את הציבור באיזו מידה הוא חשוף לסכנה של מחסור בחשמל והפסקות חשמל.



במסיבת עיתונאים חשפה היום החברה את המיזם החדש שיעלה מחר במסגרת קמפיין תקשורתי בכלי התקשורת שעלותו כמה מאות אלפי דולרים. "מפלס החשמל" מציג את הפער בין יכולת ייצור החשמל לבין היקף הביקושים לחשמל. לדברי סמנכ"ל הכספים של החברה, אבנר יהודאי, "באמצעות 'מפלס החשמל' נעביר פעם בשבוע, בסיום מהדורת החדשות, תחזית שבועית של מערכת החשמל. המידע יאפשר לציבור להיערך מראש למצב של שיבושים באספקת החשמל, הנובעים מבעיות במערכת הייצור. המידע יאפשר לחברת החשמל להציג את מצב רזרבות החשמל ולהעלות את הנושא על סדר היום".



מפלס החשמל יציג למעשה ארבעה מדדים שונים למצב רזרבת החשמל: מפלס ירוק - הפער בין יכולת ייצור החשמל לבין היקף הביקוש לחשמל מאפשר אספקת חשמל סדירה, כרגיל. מפלס צהוב - מראה שהיקף הביקוש לחשמל גבוה, והציבור מתבקש לעקוב אחר עדכונים בתקשורת. מפלס כתום - מראה שיכולת ייצור החשמל מוגבלת לנוכח היקפי הביקוש לחשמל ועלולים להיות שיבושים באספקת החשמל. מפלס אדום - יש שיבושים בפועל באספקת החשמל כתוצאה מכך שהיקף הביקושים לחשמל עולה על יכולת ייצור החשמל.



במצב של רזרבה נמוכה, יוכרז בחברת החשמל "מצב כתום". מרגע זה יועברו עדכונים שוטפים לציבור והתרעות לשיבושים, אם רמת הביקוש לחשמל לא תרד, ו/או אם יתרחשו תקלות לא צפויות במערכת הייצור. כבר בשלב זה ננחה את הציבור מה יש לעשות כדי להוריד את הביקושים לחשמל ואיך להתכונן לשיבושים, אם יהיו.



כאשר הביקוש לחשמל יעלה על יכולת הייצור, יוכרז בחברה "מצב אדום". הציבור יתבקש לשתף פעולה עם החברה ולתרום להורדת היקף הביקוש לחשמל, בעיקר על ידי הסטת השימוש במכשירים זוללי חשמל משעות שיא הביקוש לשעות בהן צריכת החשמל נמוכה יחסית ושמירה על טמפרטורת המזגן בהתאם להמלצות החברה (20-18 מעלות בחורף, 25 מעלות בקיץ).



לדברי סמנכ"ל קשרי לקוחות בחברה, יגאל בן-אריה, "לציבור יש צורך לקבל הודעה מראש, על מנת לאפשר לו לשלוט ככל האפשר במה שקורה. מהארועים ביוני הסקנו שצריך שהציבור ידע כמה שיותר מוקדם על מצב המערכת ועל האפשרות שיהיה מחסור, בנוסף אי אפשר לעשות ניהול ביקוש שבכפייה וזה יכול לעזור בניהול הביקוש חשוב שידעו שזה לא אומר שבמצב שגרה לא יכולות להיות תקלות".



חברת החשמל מתריעה כבר שנים, כי הרזרבות הקיימות בישראל נמוכות מהדרוש, נמוכות מהנהוג בעולם המערבי ומקשות על מתן מענה לביקוש ההולך וגובר לחשמל. הרזרבה המותקנת של חברת החשמל כיום עומדת על כ-10,700 מגהוואט אך בפועל היא נמוכה יותר בשל עבודת תחזוקה, תקלות ואי הפעלה של חלק מהתחנות בשל העדר רישיונות מאחר שהרפורמה במשק החשמל טרם יושמה.



במידה שתחנות אלה יפעלו כנדרש, הרזרבה תעמוד על כ-10%. הרזרבה בפועל נמוכה יותר והשנה ובחודש יוני השנה נוצר, כאמור, מחסור שהביא להפסקות החשמל. סמנכ"ל ייצור והולכה בחברה, משה בכר, ציין כי "תקלות קורות דווקא כשאתה לא מוכן. אנחנו רוצים רזרבה של 20%-10%, 5% תקלות, 5% תנודות מזג אוויר".


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully