וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הושלם הסדר המימון בכבלים

ערן גבאי

12.12.2006 / 18:38

מסגרת האשראי החדש גדלה ב-115 מיליון שקל ל-755 מיליון שקל ותיפרע החל ביולי 2009

תם ונשלם הסדר המימון בכבלים, ובכך הגיעה לסיומה סאגת מיזוג חברות הכבלים, שנמשכה ארבע שנים וחצי. אחרי שבמהלך 2006 הושלם המיזוג המשפטי בין שלוש חברות הכבלים - ערוצי זהב, תבל ומתב - נחתם היום גם ההסדר המימוני לחברות הכבלים. בכך, נסגר סופית המיזוג המלא בין חברות הכבלים בישראל, והוא יושלם פורמלית עד ה-31 בדצמבר 2006.

למעשה, נחתם היום הסכם האשראי בין חברות הכבלים והחברה הבת הוט טלקום (המספקת את שירותי הטלפוניה), לבין מספר תאגידים בנקאיים - בנק לאומי, בנק הפועלים, בנק דיסקונט, הבנק הבינלאומי הראשון, בנק אגוד, בנק מזרחי טפחות ובנק מרכנתיל דיסקונט - שהעמידו לכבלים אשראי קיים בהיקף של 3.2 מיליארד שקל. הבנקים המלווים צפויים להיות גם בעל המניות הגדול בחברת הכבלים הממוזגת, כשהם יחזיקו בכ-29% ממניות החברה הממוזגת.

עוד נקבע, כי יועמד לכבלים אשראי חדש בהיקף של 755 מיליון שקל, גבוה בכ-115 מיליון שקל מזה עליו דווח לפני כארבעה חודשים. האשראי החדש יוענק על ידי הבנקים לאומי, פועלים, דיסקונט, בינלאומי ומרכנתיל. אשראי זה מיועד לטובת מימון פעילותה השוטפת של החברה, למימון השקעות בתחומי העיסוק של הכבלים והתחייבויות תלויות. הוא יועמד ברובו בהתאם להתקדמות בתוכנית ההשקעות של החברה ובכפוף לעמידה בהתחייבויות פיננסיות. חלק מאשראי זה כבר הועמד לכבלים במהלך 2006.

באשר למועדי הפירעון של האשראי, נקבע כי האשראי הקיים יוחזר על פני תקופה של כשמונה שנים החל מיולי 2010, בהשוואה לקביעה קודמת לפיה האשראי לא ייפרע לפני 2009. האשראי החדש יוחזר על פני תקופה של כשש שנים, החל מיולי 2009. עוד נקבע, כי בתום תקופת האשראי ביולי 2018, יוותר תשלום אחרון על סך כ-1.1 מיליארד שקל.

במסגרת ההסכם, נקבע כי במקרה של גיוס הון על ידי הכבלים, שליש מתמורת ההנפקה תיועד לפירעון מוקדם של החוב, כך גם לגבי כל תמורה שמתקבלת ממכירת נכסים, למעט מכירת מניות פרטנר ושחלוף נכסים.

לקראת התגבשות הסכם המימון בכבלים, רשמה בנובמבר מניית מתב עלייה של כ-17.1%, ועלייה נוספת של כ-1.5% בדצמבר. מתחילת השנה עלתה מניית מתב בכ-9.8% בציפייה להשלמת הסדר המימון בכבלים.

מנכ"ל חברת הכבלים הממוזגת, דוד קמיניץ, אמר היום כי "הסכם זה הינו הבעת אמון של הבנקים ובעלי המניות בחברת HOT, שיאפשר לנו להמשיך בתנופת הצמיחה של החברה, תוך המשך תהליך ההתייעלות. האיתנות הפיננסית של HOT היא קריטית להגברת התחרות בשוק התקשורת לטובת כלל ציבור הצרכנים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully