וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ברינגס: גילת לוויינים עשויה להיפגע במידה שאקוסטאר תרכוש את יוז

גיא ימין

14.8.2001 / 21:49

בית ההשקעות מקצץ את תחזית ההכנסות, ומביע דאגה מרמת המלאים של החברה; מריל לינץ': צפי של רווח תפעולי של 13 מיליון דולר ברבעון השלישי

אתמול פירסמה גילת לוויינים את דו"חותיה לרבעון השני, והיום מסתערים בתי ההשקעות על התוצאות. במקרה או שלא במקרה, לשניים מהמפרסמים, מריל לינץ' ו-ING ברינגס, יש היכרות קרובה עם גילת. הראשון הוא בית ההשקעות של החברה, והשני השקיע כ-25 מיליון דולר במיזם האינטרנט הלוויני של החברה, סטארבנד, בתמורה למניות.

ההכנסות אותן רשמה גילת אתמול היו בקצה התחתון של ההערכה המופחתת בלאו הכי שסיפקה החברה לפני מספר שבועות. החברה הציגה הכנסות של 118.3 מיליון דולר, לעומת ההערכה המוקדמת של בית מריל לינץ', ובבית ההשקעות מותירים את המלצת ה"קנייה לטווח ארוך" למניה על כנה, כשלטווח הקצר ההמלצה נותרת "נייטרלי".

והסיבה-במריל לינץ' מאמינים כי גילת נותרת השחקנית הדומניננטית בשוק הליבה שלה - ה-VSAT. זהו שוק תחנות שידור לווייניות זעירות (VSAT) המסורתי בו פועלת החברה, והוא שתרם קרוב ל-100 מיליון דולר מסך ההכנסות ברבעון. את מירב הירידה במכירות ניתן לייחס לחולשה במה שמוגדר כ-consumer business, הכולל את המכירות של מיזם האינטרנט הלוויני של גילת, סטארבנד. במיזם זה פועלת גילת לפי מודל מכירות בו אינה נושאת בעלויות השיווק והתמיכה ללקוחות, בהן נושאים המשווקים של המיזם בעצמם.

מריל לינץ': שולי הרווח מעיסקי הליבה עשויים להישחק

"אנו מאמינים כי על החברה לספק נתונים פיננסיים טובים במשך מספר רבעונים על מנת שהמשקיעים יתנו ביטחון במניה בטווח הקצר", אומר צוות האנליסטים בראשותו של מארק נאבי. השאלה אם יש בידי גילת להציג תוצאות כאלה נותרת פתוחה. "בשוק בו מחזורי המכירות מתארכים והיקף החוזים קטן, שולי הרווח מעסקי הליבה של החברה עלולים להישחק", אומרים האנליסטים, ומוסיפים כי לא ניתן לשלול את האפשרות כי החברה נאלצת להוריד מחירים על מנת לעמוד בתחרות.

בהנהלת גילת הותירו על כנה את תחזית ההכנסות להמשך השנה, וזו מסתכמת ב-150 מיליון דולר ו-200 מיליון דולר, לרבעון השלישי והרביעי, בהתאמה. כ-60%-70% מההערכה כבר מגובה בצבר ההזמנות של החברה, ובמריל לינץ' מצטרפים לתחזית זו שמספקת החברה.

אכזבה נחלו האנליסטים גם בשורת הרווח התפעולי, בו הציגה החברה 3.2 מיליון דולר, לעומת תחזית בית ההשקעות לרווח של 8 מיליון דולר. הערכה זו היתה מלכתחילה אופטימית, שכן החברה עצמה סיפקה תחזיות שנעו בין 3 ל-5 מיליון דולר, אך במריל לינץ' מקנים לחברה הצבעת אמון עם תחזית רווח תפעולי של 13 מיליון דולר ברבעון השלישי של השנה.

ברינגס: מה יקרה לגילת אם אקוסטאר תרכוש את יוז

בבית ההשקעות ING ברינגס מספקים זווית מעניינת לגבי ההשלכות של עיסקה פוטנציאלית בין אקוסטאר (סימול DISH) ובין יוז (סימול GMH). בשבוע שעבר הגישה אקוסטאר, ספקית שירותי הלווין השנייה בגודלה בארצות הברית, הצעת רכש בעיסקת חילופי מניות בשווי של כ-30 מיליארד דולר עבור יוז, המחזיקה ב-DirecTV. יוז היא ספקית שירותי הלווין הגדולה בארצות הברית, עם 10 מיליון מנויים ל-DirecTV, והצלחת העסקה תהפוך את הישות המשותפת לשחקן המוביל בשוק עם 17 מיליון מנויים.

שתי החברות כבר ניהלו מגעים בעבר, אך אלו נכשלו על רקע ההערכה כי העיסקה לא תקבל את האישור הנדרש מהרשות להגבלים עסקיים. עם זאת, שאיפותיו של רופרט מורדוק וחברת ניוז קורפ שבבעלותו לרכוש את יוז על מנת לקנות דריסת רגל בשוק הטלוויזיה בתשלום הובילו את אקוסטאר לשים הצעת רכש קונקרטית על השולחן, במתקפת נגד משלה.

אז איך נכנסת גילת לתמונה המסובכת הזו? אקוסטאר השקיעה בסטארבנד מאז תחילתו, ורק לפני מספר שבועות הזרימה 50 מיליון דולר למיזם, והגדילה בכך את החזקתה בו ל-32%. בברינגס מעריכים כי ללא קשר לזהות הרוכש של יוז, עצם הרכישה עשוי להיות חיובי עבור מניית גילת. זאת מכיוון שהשוק יתמחר את גילת לפי מחירה היחסי של חברת Hughes Network Systems (HNS) הפועלת בתחום בו פועלת גם גילת, ועל בסיס תמחור זה גילת עושיה להיות מתומחרת לעת עתה בחסר.

אם אקוסטאר תצליח ברכישה, אומרים בברינגס, הרי שלישות החדשה יהיו 17 מיליון מנויים שהם לקוחות פוטנציאליים למיזם סטארבנד. אקוסטאר היא בעלת שליטה בסטארבנד, ויש לה אופציה להגדיל את החזקתה במיזם ל-60%, כך שיש לה אינטרס להשקיע במיזם ולהגדיל את כמות לקוחותיו.

מצד שני, להצלחת העסקה עשויות להיות השלכות שליליות. הנהלת אקוסטאר תהיה מרוכזת בעיסקי הליבה של טלוויזיה בלוויין, ולא במיזם האינטרנט הלווייני. בנוסף, ללא מתחרה רציני בשוק הלווייני, ייתכן שלחברה הממוזגת לא תהיה המוטיווציה להשקיע בשירותי ערך מוסף ללקוחותיה.

אם יתממש התסריט לפיו ניוז קורפ תזכה ביוז, יגדל הצורך בשירותי ערך מוסף כמו אינטרנט לווייני בשל התחרות הגוברת, אך מאגר הלקוחות של יוז יוותר מחוץ להישג ידה של גילת. בכל מקרה, בברינגס מעריכים כי החשש שסטארבנד תפסיק לרכוש ציוד מגילת אינו ריאלי, בין היתר מכיוון ששתי החברות קשורות בחוזה המחייב את סטארבנד לבצע את רכישותיה מגילת.

ברינגס: רמת המלאים מסוכנת

בברינגס גם מביעים דאגה מרמת המלאים הגבוהה של החברה. את הרבעון סיימה גילת עם מלאים בשווי של 171.5 מיליון דולר, ירידה של 9.5 מיליון דולר בלבד לעומת הרבעון הראשון. הדאגה נובעת מכך שהחברה נוקטת בצעדים אגרסיביים לריסון המלאי, שהיו צפויים לתת את אותותיהם כבר במהלך הרבעון השני.

"רמת המלאים מהווה סיכון עבור החברה, ועשויה להוביל להוביל למחיקות במהלך הרבעונים הקרובים" אומר האנליסט עמית יונאי מבית ההשקעות. הנהלת גילת לא היתה מוכנה להתחייב לגבי היעד של רמת המלאים ברבעונים הקרובים, אך בברינגס מעריכים כי החברה תפחת מלאים בהיקף של 24 מיליון דולר ברבעון השלישי, ו-35 מיליון דולר ברבעון הרביעי.

בנק אגוד: סבירות גבוהה למחיקת מלאים

ובניגוד לעמיתים ממריל לינץ', בברינגס מקצצים משמעותית את תחזית ההכנסות להמשך השנה, ומציבים את תחזית רמת ההכנסות לרבעון השלישי על 137.5 מיליון דולר בלבד. התחזית היא נמוכה ביחס לתחזיות החברה גם לגבי הרבעון הרביעי, בו מצפים בברניגס להכנס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully