וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אירופה: סגירה מעורבת לקראת החלטת הריבית בארה"ב; ירידות במגזר השבבים

TheMarker

12.12.2006 / 19:16

מניית המו"ל הבריטי של ספרי הארי פוטר קרסה ב-29% עקב אזהרת רווח



בורסות אירופה נסגרו במגמה מעורבת לקראת החלטת הריבית הצפויה בארה"ב - שוק היצוא הגדול ביותר של אירופה. בורסת לונדון ירדה ב-0.1%; בורסת פרנקפורט הוסיפה 0.1%; בורסת פאריס נסגרה ללא שינוי.



הבנק הפדרלי בארה"ב צפוי לפרסם היום (בשעה 21:15 לפי שעון ישראל) את החלטת הריבית. לפי התחזיות צפויה ועדת השוק הפתוח של הבנק הפדרלי (FOMC) להחליט להותיר את הריבית ללא שינוי, ברמה של 5.25%, זו הפעם הרביעית ברציפות. זאת לאחר סדרה של 17 העלאות ריבית רצופות בשיעור של 0.25%, בין חודש יוני 2004 ליוני 2006.



מניות מגזר השבבים נסחרו במגמה שלילית לאחר שחברת טקסס אינסטרומנטס (סימול TXN) האמריקאית, היצרנית הגדולה בעולם של שבבים לטלפונים סלולריים, קיצצה את תחזית הרווח וההכנסות לרבעון הרביעי בשל ירידה בביקוש לשבבי סלולר. מניית ST מיקרו, יצרנית השבבים הגדולה באירופה, ירדה ב-0.7%; ASML, יצרנית ציוד ייצור השבבים הגדולה ביבשת, איבדה 1.4%.



פיליפס אלקטרוניקס (סימול PHG.AS) ההולנדית, יצרנית מוצרי האלקטרוניקה החמישית בגודלה בעולם, ירדה ב-0.7% לאחר שרשויות ההגבלים העסקיים בארה"ב, יפאן ודרום קוריאה פתחו בחקירה נגד LG פיליפס LCD - מיזם משותף לה ולחברת LG אלקטרוניקס הדרום קוריאנית - בחשד לתיאום מחירים בשוק המסכים השטוחים.



מניית בלומסברי (סימול BMY.L) קרסה בבורסת לונדון ב-29% - הירידה היומית החדה מעולם - לאחר המו"ל הבריטית של סדרת ספרי הארי פוטר הזהירה כי רווחיה השנה יהיו נמוכים מתחזיות האנליסטים. החברה צופה כעת רווח שנתי לפני מס של כ-5 מיליון ליש"ט (9.8 מיליון דולר) בשל מכירות נמוכות מהצפוי. תחזית האנליסטים היתה לרווח לפני מס של 20.5 מיליון ליש"ט.



מניית קלאב מד (סימול CU.PA) הצרפתית ירדה ב-1.9% למרות הודעת מפעילת אתרי הנופש הגדולה באירופה כי רשמה צמיחה בהכנסותיה למרות מצבו העגום של שוק הנופש בצרפת וצמיחה אפסית באירופה.



עוד בלטה בבורסת פאריס מניית רמי קוואנטרו (סימול RCO.PA) אשר עלתה ב-4% לאחר ענקית המשקאות האלכוהוליים הצרפתית דיווחה על זינוק של 49% ברווחיה ממכירות יין שמפניה במחצית השנה האחרונה, וגידול של 39% ברווח התפעולי של חטיבת משקאות הקוניאק.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully