וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

וול סטריט: המדדים המובילים רושמים ירידות; קונסטליישן 3D מזנקת ב-10.7%

גיא ימין

14.8.2001 / 22:49

העלייה בקונסטליישן בעקבות קבלת קו אשראי של 30 מ' ד'; טי.טי.איי מוסיפה כ-4.35%; אראל תקשורת ואינטרנט זהב מאבדות 9.5% ו-5.7%, בהתאמה, בעקבות הדו"חות

חיזוקים להערכה כי הצרכנים בארצות הברית ממשיכים לשלוח את היד לכיס שלחו את המדדים המובילים לעליות עם פתיחת המסחר. עם התקדמות היום התגברה ההערכה כי גם בהם אין כדי להצביע על מגמה חיובית חד משמעית, ובשעות האחרונות מדשדשים המדדים סביב רמות הסגירה של אתמול. החברות הקמעוניות הגדולות, הנמנות על מדד הדאו ג'ונס, הן שנותנות את הטון היום בוול סטריט, עם פרסום תוצאות הרבעון השני של וול מארט (WMT) והום דיפו (HD).

בשעה זו עברו המדדים לירידות - הנאסד"ק יורדת בכ-0.2%, ומדד הדאו ג'ונס מאבד 0.1%.

וול מארט דיווחה על עלייה של 2 סנט ברווח למניה ל-38 סנט, בסנט אחד מעל לתחזיות האנליסטים, אם כי העיבה על תוצאות אלה העובדה כי החברה קיצצה את תחזיות הרווח למחצית השנייה של השנה. הום דיפו, מצדה, דיווחה על רווח של 39 סנט למניה, ב-2 סנט מעל לתחזיות האנליסטים, ואף חזרה על התחזית הנוכחית בוול סטריט לרווח של 33 סנט למניה ברבעון השלישי של השנה.

התוצאות של שתי החברות עשויות לספק אינדיקציה מסוימת להלך הרוח הצרכני בציבור האמריקאי, שבינתיים ממשיך לבזבז על אף ההאטה. התוצאות ינותחו, קרוב לוודאי, במקביל לנתון מאקרו כלכלי של משרד המסחר שהתפרסם לפני פתיחת המסחר, בנוגע לרמת המכירות הקמעונאיות בחודש יולי. הנתון היה צפוי להראות ירידה של 0.2% לעומת חודש יוני, אך בפועל המספרים היו ללא שינוי בין החודשים. גם בהתעלם ממכירות הרכב, שהן תנודתיות מטבען, היתה עלייה בצריכה לעומת התחזיות, וזו הסתכמה בעלייה של 0.2% לעומת הערכות האנליסטים לעלייה של 0.1% בלבד.

מג'יק מאבדת 6.3% בעקבות דו"חותיה מאתמול

המניות הישראליות נסחרות במגמה מעורבת עם נטייה לירידות שערים. ביניהן מרכזת עניין במחזור גדול מהממוצע מניית אורבוטק , שהודיעה היום כי קיבלה הזמנות נוספות בשווי של כמה מיליוני דולרים למערכות הבדיקה האופטיות שלה (AOI) מחברת SCI. הקשר העסקי בין השתיים החל בתחילת שנת 2000, וכיום יש לחברה 40 מערכות בדיקה אוטומטיות מתוצרת אורבוטק. מניית החברה מוסיפה עתה 0.46% למחיר של 24.2 דולר.

במקביל, העריכו אנליסטים מבנק אגוד בדו"ח חדש שפירסמו על אורבוטק כי הכנסותיה בשני הרבעונים הקרובים - השלישי והרביעי של השנה - יהיו נמוכות ביותר מ-10% בהשוואה לרבעונים המקבילים ב-2000. בעקבות ההערכה כי לא צפויה התאוששות בביקושים בענף האלקטרוניקה בטווח זמן זה, הורידו בבנק אגוד את מחיר היעד למניה מ-33 דולר ל-22 דולר ודירגו אותה ב"החזק".

עליות הן גם נחלת חלקה של טי.טי.איי שממשיכה במגמה החיובית ממנה היא נהנית בעקבות הדו"חות הרבעוניים שפירסמה אתמול. מניית החברה מטפסת עתה ב-4.3% למחיר של 17.7 דולר, לאחר שאתמול כבר ניתרה ב-14.5%. טי.טי.איי, המספקת מערכות תמיכה, ניהול ובקרה ללקוחותיה, חברות טלקום, דיווחה אתמול על עלייה של 43% בהכנסות לעומת הרבעון המקביל, ועל רווח של 28 סנט למניה, בסנט אחד מעל לתחזיות המוקדמות.

הדו"חות הרבעוניים לא עושים טוב לחברת מג'יק , שמנייתה מאבדת 6.3% למחיר של 1.8 דולרים. חברת התוכנה, שבשליטת חברת פורמולה , דיווחה אתמול על הפסד של 6 סנט למניה לרבעון השני, ב-2 סנט מעל לתחזית האנליסטים הממוצעת.

שתי חברות שפירסמו היום דו"חות רבעוניים, נסחרות כעת בירידות חדות למדי. מניית אראל תקשורת צונחת ב-9.5% למחיר של 1.1 דולרים, לאחר שדיווחה היום על הכנסות של 1.56 מיליון דולר ירידה של 55.3% לעומת הרבעון הראשון של השנה. נסיגה מהותית נרשמת גם השורה התחתונה, כאשר דיווחה החברה על הפסד נקי של 2.4 מיליון דולר לעומת הפסד של 960 אלף דולר ברבעון הקודם.

גם מניית אינטרנט זהב יורדת ב-5.7% למחיר של 66 סנט, לאחר שהציגה הכנסה של 50.9 מיליון שקל, ירידה של 13.3% לעומת ההכנסות ברבעון הראשון של השנה. ההפסד הנקי העמיק ל-12 מיליון שקל, לעומת הפסד של 11.2 מיליון ברבעון הראשון, למרות שיפור חד בהפסד התפעולי.

קונסטליישן 3D מוסיפה בשעה זו 10.7% למחיר של 3.1 דולרים. החברה, שעדיין אינה מייצרת הכנסות, הודיעה היום כי היא קיבלה credit line בשווי מקסימלי של 30 מיליון דולר ל-30 החודשים הקרובים ממשקיעים מוסדיים בארצות הברית. החברה, שסיימה את הרבעון כשבקופתה 2.5 מיליון דולר בלבד, גם דיווחה על הפסד של 9 סנט למניה ברבעון השני, שיפור לעומת הפסד של 18 סנט למניה ברבעון המקביל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully