וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחמדינג'אד: ימיה של ישראל ספורים; היא תיעלם בקרוב כפי שנעלמה ברית המועצות

הארץ

12.12.2006 / 20:36

נשיא איראן נאם בוועידת השואה בטהראן וזכה לתשואות: "איראן היא ביתכם וביתם של כל מבקשי החופש בעולם"



מאת עמירם ברקת, יואב שטרן, גדעון אלון וסוכנויות הידיעות

"ימיה של ישראל ספורים" - כך אמר היום נשיא איראן, מחמוד אחמדינג'אד, בוועידה "לחקר השואה" בטהראן. "בזכות רצון העמים, ובעזרת האל, מסלולו של המשטר הציוני נמצא בירידה. האל הבטיח זאת, וזה רצונם של כל העמים", אמר אחמדינג'אד. הוא הוסיף כי "כפי שברית המועצות נמחקה מהמפה ולא קיימת היום, גם המשטר הציוני ייעלם בקרוב".



דבריו של אחמדינג'אד התקבלו בתשואות רמות של המשתתפים בוועידה. "איראן היא ביתכם, וביתם של כל המבקשים חופש בעולם", אמר נשיא איראן. "כאן אתם יכולים להביע את עמדותיכם ולהחליף דעות באווירה ידידותית וחופשית", אמר.



ברחבי העולם גינו בחריפות את הוועידה, שנפתחה אתמול בטהראן. בוועידה בת היומיים, המכונסת תחת השם "השואה - מבט גלובלי", אותה יזם משרד החוץ האיראני, משתתפים כ-60 מוזמנים מ-30 מדינות. הם דנים, בין היתר, על עצם התרחשות השואה ובקשר בין השואה לסכסוך הישראלי-פלשתיני. בין משתתפי הוועידה מכחישי שואה בולטים וכמה יהודים חרדים.



בלייר: הוועידה מזעזעת ומוכיחה את קיצוניות אחמדינג’אד



ראש ממשלת בריטניה, טוני בלייר, אמר היום כי הוועידה "מזעזעת באופן שלא ייאמן", ומוכיחה את קיצוניותו של אחמדינג'אד. "אני סבור שזהו סמל של שנאה כלפי אנשים מדת אחרת", אמר בלייר. "להזמין מנהיג לשעבר של קו-קלקס-קלאן לוועידה בטהראן המטילה ספק במותם של מיליונים בשואה, איזו הוכחה נוספת צריך לקיצוניותו של משטר זה?", שאל בלייר. דייויד דיוק, מנהיג לשעבר של הקו-קלקס-קלאן בארה"ב, הוא אחד מהמוזמנים לוועידה בטהראן.



גם הבית הלבן גינה את הוועידה ואמר כי מדובר ב"עלבון לכל העולם התרבותי". גם קאנצלרית גרמניה, אנגלה מרקל גינתה בחריפות את הוועידה. הוותיקאן הזהיר אמר כי השואה היא "טרגדיה עצומה", וכי "זכרם של האירועים הנוראים חייב להישאר כאזהרה לאנושות". בהודעה מטעם האפיפיור נאמר כי אין להישאר אדישים כלפי הטוענים כי השואה לא התקיימה.



הכינוס עורר ביקורת גם בקרב גורמי אופוזיציה באיראן עצמה. אקדמאי בכיר המזוהה עם הזרם הרפורמיסטי במדינה, צאדק זיבכאלאם, מתח ביקורת בעיתון איראני על הכחשת השואה וכינה את מדיניות המשטר בנושא "טעות". למגנים הצטרפו בימים האחרונים שורת גופים בינלאומיים העוסקים בזיכרון השואה.



רוב מכחישי השואה הבולטים מרצים עונשי מאסר ולא הגיעו



ראש מכון "רוט" למאבק באנטישמיות באוניברסיטת תל אביב, הפרופ' דינה פורת, ציינה כי רוב מכחישי השואה הבולטים באירופה לא יכלו להגיע לכנס, משום שהם מרצים עונשי מאסר. אתמול בלטו בכנס חרדים מארה"ב, בריטניה ואוסטריה, החברים בקבוצה אנטי-ציונית. אחד מחברי הקבוצה, הרב ישראל דוד וייס מארה"ב, אמר ש"הגענו לכאן כדי לגלות לעולם את הניצול של השואה שעושים הציונים".



הכנסת הוקיעה אמש את הכנס, בהחלטה שהתקבלה בתמיכת כל סיעות הבית למעט המפלגות הערביות. "כינוס זה מעיד על שפל הדרגה אליו הגיעה ההנהגה הקנאית של איראן (...) מטרת הכנס היא לשכתב את ההיסטוריה ולהביא להשמדת מדינת העם היהודי", נאמר בהודעת הכנסת.



מייסד מוזיאון השואה בנצרת, עו"ד חאלד כסאב מחאמיד, לא יצא השבוע לכנס, בשל סירוב הרשויות באיראן להעניק לו אשרת כניסה. גם קבוצה של ניצולי שואה מישראל, שניסתה להגיע לכנס בסיוע גרמני, נדחתה על ידי הרשויות האיראניות.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully