וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אתר האינטרנט LIGHT READING: עסקת מכירתה של טריון תיסגר בתוך שבועות; המועמדות העיקריות - מוטורולה וסיסקו

עומרי כהן

12.12.2006 / 21:36

מחיר העסקה יהיה 275-225 מיליון דולר עבור טריון; גם הרמוניק ואריס הוזכרו כרוכשות אפשריות



מניית טריון (סימול: TERN.PK) מזנקת היום בוול סטריט ב-18% למחיר של 1.93 דולר, לאחר שאתר האינטרנט LIGHT READING דיווח כי קרבה העסקה לרכישתה. על פי האתר הטכנולוגי, השתוקקותן של ענקיות ציוד התקשורת, מוטורלה וסיסקו, להגדיל את יכולותיהן בתחום הוידיאו הדיגיטלי, גרמו להן להציע סכום של 275-225 מיליון דולר עבור טריון.



בידיעה שפורסמה אמש צוטטו מקורות עלומי שם בתעשייה, ולפיהם צפויה העסקה להיסגר בתוך מספר שבועות, כאשר בין המתמודדות על רכישת נמצאות גם יצרניות ציוד הכבלים הרמוניק (סימול: HLIT) ואריס גרופ (סימול: ARR). לדברי אותם מקורות, סיכוייה של מוטורלה הם לפי שעה הגבוהים ביותר, אולם גם סיסקו צפויה לדעתם להגיש הצעה גבוהה, כאשר שתי האחרות מראות גם הן סימני רצינות.



טריון, שהוקמה על ידי האחים זכי ושלמה רקיב, התמחתה עד לפני כשנתיים בייצור מודמים לגלישה מהירה באינטרנט על גבי רשתות הכבלים. כיום נחשבת החברה לנכס חם, בעיקר בזכות קו המוצרים המבוקש שלה לעיבוד וידיאו דיגיטלי.



מניית טריון נסחרת כיום בוול סטריט מעבר לדלפק, ברשימת הפינק שיטס (הדפים הוורודים), לאחר שהודחה מנאסד"ק עקב אי פרסום הדו"חות הכספיים המורחבים לרבעון השלישי של 2005. מאז אותו רבעון, מעכבת טריון את פרסום הדו"חות, בשל מה שהגדירה כ"צורך לבחון מחדש את מדיניות ההכרה בהכנסות מלקוח מסוים במחצית השנייה של 2004, שייתכן שנרשמו במועדים לא נכונים".



את המחצית הראשונה של 2005 סיימה החברה עם צניחה של 38% בהכנסות ל-24.7 מיליון דולר, לעומת 40.1 מיליון דולר. עם זאת, קיצוץ חד בהוצאות צימצם את ההפסד הנקי באותה התקופה ל-508 אלף דולר, מ-4.9 מיליון דולר בתקופה המקבילה ב-2004.

בעלת המניות הגדולה בטריון היא כיום קרן ההשקעות קרן קפיטל מנג'מנט, עם אחזקה של 12.9%. זכי רקיב, יו"ר טריון ומי שכיהן עד 2004 גם כמנכ"ל החברה, מחזיק ב-5.5% מהמניות. לאחיו שלמה רקיב, שמכהן גם הוא בדירקטוריון, אחזקה זהה של 5.5%. מחירה הנוכחי של טריון משקף לחברה שווי של כ-149 מיליון דולר.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully